Zoeken Vraag het forum

Menstruatiepijn tijdens doorslikken pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik maak mij de afgelopen dagen een beetje zorgen. Ik slik op dit moment de pil (ethinylestradiol/levonorgestrel) door (ik zit nu in mijn tweede of derde strip). Ik ben afgelopen vrijdag een nieuwe strip begonnen en ik zou nu dus eigenlijk in mijn stopweek zitten als ik niet had besloten de pil door te slikken.

Nu heb ik sinds gisteren erg veel last van menstruatieklachten (voornamelijk lage rugpijn, maar ook buikpijn). Omdat ik deze week niet ongesteld word door het doorslikken van de pil maakte ik me daarom meteen zorgen dat dit zwangerschapssymptomen kunnen zijn en ik heb daarom ook vanochtend een test gedaan (die negatief was). Toch maak ik mij nog steeds zorgen, ondanks dat ik de pil daarnaast ook op de juiste manier gebruik.

Mijn vraag is daarom, waar zou deze menstruatiepijn vandaan kunnen komen en is het normaal dat deze vooralsnog aanwezig is ondanks dat ik de pil doorslik? En heeft het zin gehad om al te testen aangezien ik niet weet of mijn menstruatie uitblijft aangezien ik de pil doorslik?

Alvast bedankt!

11 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou kunnen dat je een doorbraakbloeding gaat krijgen

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor je antwoord!

Moet ik mij zorgen maken als er de komende dagen geen doorbraakbloeding plaatsvindt?

Reageren
    John (moderator)

Ik zie zo geen reden om daar bezorgd over te zijn

Reageren
    Anoniem

Oke! Dus het is niet abnormaal/het duidt niet op zwangerschap dat ik last heb van deze klachten zonder ongesteld te zijn?

Reageren
    John (moderator)

Je slikt de pil toch? Als je die goed neemt raak je niet zwanger

Reageren
    Anoniem

Ja dat klopt en ik neem hem ook redelijk regelmatig (soms zit er 2-4 uur verschil tussen het exacte dagelijkse tijdstip maar ik dacht dat dit geen probleem kon zijn). Maar soms hoor je toch dat er vrouwen zwanger worden door de pil heen, vandaar mijn zorgen over mijn klachten

Reageren
    John (moderator)

Geen zorgen maken

Reageren
    Anoniem

Hi,

Is alles nu goedgekomen? Ik zit namelijk precies in het zelfde scheutje….

Reageren
    Lalaloopsy

Heb ik ook last van. Ik moet vanwege te weinig bloedplaatjes de pil doorslikken van de hematoloog. Mijn bloedingen zijn altijd hevig vandaar. Ik houd het nooit langer vol dan 2/3 maanden doorslikken want ik krijg op een gegeven moment zoveel buikpijn vooral snachts dat ik er wakker van wordt. Ook heb ik bij het doorslikken een opgeblazen gevoel en houd ik vocht vast.
    Dan las ik een stopweek in en gaat het weer weg.

Reageren
    prive

Is de pil meteen betrouwbaar als je hem 13 uur nadat je ongesteld bent inneemt?

Reageren
    John (moderator)

Je moet beginnen op de eerste dag van de menstruatie. Dan ben je meteen beschermd. Dus hangt het er maar vanaf op welk tijdstip je ongesteld bent geworden.

Reageren
Reageer op: Menstruatiepijn tijdens doorslikken pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.