Zoeken Vraag het forum

menstruatie 10 dagen te vroeg

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem

hallo,

Ik heb een vraagje. Ik ben 8 april ongesteld geworden.

Normaal komt de menstruatie elke maand op tijd. Alleen nu is het een vreemde menstruatie. Gisteren had een een beetje krampjes, heeel licht, maar dat verdween. Vervolgens in de middag zag ik heeel licht roze bloed, eind van de middag zag ik ineens bruin/donkerpaars achtig slijm. Toen kwam er roze en vervolgens rood bloed.

Ik was in de middag zooo duizelig, had het zoooo warm soort van opvliegers en koortsachtig, en ik ben ook erg misselijk. Mijn rug en buik doen wel zeer en ik heb last van mjn onderbenen en darmen.

Wat kan dit nou zijn?? Ik vind het echt vreemd, ik heb dit nooit gehad. is dit innesteling of menstruatie?

11 reacties
    Reageren
    Roger

Als je seks hebt gehad kan het inderdaad ook innesteling zijn. Je menstruatie kan echter ook van slag raken door spanning, bijvoorbeeld zenuwen of je überhaupt wel ongesteld wordt.  Bij innesteling zie je wel vaak dat het wat rozig bloed is.  Vaak heb je dan ook wat buikpijn.  Een Zwangerschapstest biedt zekerheid.

Reageren
    anoniem

Ik heb vaak spanningen gehad en dat had geen invloed op.

Deze maand heb ik ook dezelfde spanning als vorige maand.

Kan je bij inestwlingsbloed ook beetje slijmerige stolsel zien?

Reageren
    anoniem

mijn darmen rommelen ook net als wanneer ik ongesteld word

Reageren
    Roger

Alles kan, en ook wanneer je denkt dat je heel regelmatig ongesteld bent kan het toch zijn dat je eisprong op een ander moment is geweest, waardoor de menstruatie ook anders uitvalt, of een eventuele innesteling kan plaatsvinden.  Het is niet voor niets dat periodieke onthouding nog steeds het meest onbetrouwbare voorbehoedmiddel is.  Op deze vraag is dan ook geen antwoord te geven zonder dat je een zwangerschapstest hebt gedaan. Het risico lijkt mij in dit geval aanwezig.

Reageren
    John (moderator)

Als de bloeding 10 dagen voor de NOD is, dan is het geen innesteling. dat is veel te vroeg.

Reageren
    Anoniem

Dat is het gekke, want ik had mijn doktersassistente gebeld die had mij geadviseerd om een test te doen, omdat het wel innesteling kon zijn. De volgende dag moest ik haar bellen, maar ik heb die test niet gedaan, want ik was veel bloed verloren net als menstruatie. Alleen het gekke is, vandaag ben ik niet meer ongesteld. Helemaal niets. Dinsdagavond werd ik echt ongesteld en vandaag, zaterdag al in de ochtend was het weg.

Normaal heb ik het tot morgenavond.

Wat kan dit zijn?

Reageren
    anoniem

Ik had trouwens ook hele erge menstruatiepijn, in buik en rug.

Het was echt een heftige pijn.

Reageren
    Catootje

Hormoontjes kunnen van slag zijn; zeker als je de pil hebt gebruikt.  Veel vrouwen hebben te maken met oestrogeendominantie; bron van vele klachten.

Reageren
    anoniem

Ik gebruik geen pil. Waarom gaat iedereen er altijd vanuit dat elke vrouw de pil gebruikt???

Reageren
    John (moderator)

Je menstruatie nu is minder omdat je al een bloeding had

Reageren
    anoniem

Iedereen bedankt voor jullie reacties!!

Reageren
Reageer op: menstruatie 10 dagen te vroeg
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.