Zoeken Vraag het forum

Menstruatie week te vroeg

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniempje

Hallo allemaal.
    Ik ben altijd regelmatig ongesteld (zonder anticonceptie) maar ik ben nu een week te vroeg ongesteld geworden, ook is het heel hevig donkerrood en helderrood. Had heel erg last van krampen wat nu weer iets minder is geworden. Is dit normaal?

Alvast bedankt

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je menstruatie kan wel eens een keer eerder of later zijn…

Reageren
    Anne

Ik heb dat nu ook… 10 dagen voor mijn menstruatie verloor ik wat bruinverlies en 1 druppel licht roze.. helemaal blij want was 5 dagen na m’n eisprong.. helaas is zojuist meer helderrood geworden.. balen!!! ben altijd heeel regelmatig en nu ook ineens een week eerder. wij zijn al ruim 1.5 jaar bezig. Gaan na de zomer voor verder onderzoek mocht het nog niet gelukt zijn.

Reageren
    Catootje

Roze of bruine afscheiding kan wijzen op een tekort aan progesteron. Omdat het oestrogeen dan relatief te hoog is ten opzichte van het progesteron wordt het ook wel oestrogeendominantie genoemd. Zelf heb ik er jarenlang mee lopen tobben. Eerst dagenlang roze, dan bruin, dan gedruppel en dan de uiteindelijke menstruatie. Met je voeding rekening houden kan al schelen in de hormonen. De snelle suikers werken namelijk ontregelend op de hormonen. Verder zijn er middelen als kurkuma en maca en nog andere, die de hormonen helpen te reguleren en het teveel aan oestrogeen helpen afbreken. Ook progesteroncrème kan helpen. Bij mij helpt het vooral in combinatie met lysine. Voor een gezond kindje is het sowieso belangrijk om te zorgen voor de juiste voedingsstoffen in je eigen lichaam. Zo zijn allerlei vitaminen en mineralen belangrijk voor de hormonen en je toekomstige kindje.

Reageren
Reageer op: Menstruatie week te vroeg
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.