Kramp na menstruatie

Online ZorgZus
  • #1

    Beste allemaal,

    Na het plaatsen van een koperspiraaltje heb ik na heel veel jaren geen hormonen meer en heb ik dus nu mijn eigen cyclus zonder hormonen oid. Ik heb zeker geen spijt, heel blij met deze keuze. Ik ben elke 6 weken ongesteld, soms 5 of soms 7. Erg onregelnatig dus.

    15 februari is mijn moeder overleden. Afgelopen maandag werd ik ongesteld. Dat was pas 3 weken na mijn vorige menstruatie en nu heb ik, 3 dagen na de laatste bloeding, weer menstrustieklachten.. krampen etc. Zou het hiermee te maken hebben? Dat mijn lichaam dusdanig door de war is door het verdriet dat mijn lichaam/menstruatie ook door de war is? Zou ik mij zorgen moeten maken?

    Ik woon momenteel in frankrijk maar wegens het overlijden van mijn moeder in Nederland. Ik kan dus niet even langs een huisarts. Vamdaar mijn vraag hier.

    Reageer
    #2

    Gecondoleerd met het overlijden van je moeder en veel sterkte..

    Verdriet, stress kan allemal een rol spelen. Ik zie niet meteen een reden om bezorgd te zijn.

    Reageer
    #3

    Een koperspiraal werkt verhogend op het koperniveau in je lichaam en verlagend op het zinkniveau. Daardoor werkt het indirect toch ontregelend op je hormoonhuishouding, wat klachten kan geven. Na pilgebruik of andere hormonale anticonceptie verdwijnen de ontregelingen door het middel, zoals verlies aan vitaminen en mineralen, niet zomaar vanzelf.

    Reageer
Reageer op: Kramp na menstruatie
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief