- Wordgekvandeongesteldheidmeisje4 oktober 2018 om 23:12
hallo allemaal,
ik zit al 4 maanden met problemen met mn menstruatie. Ik heb zoveel tussentijdse bloedingen en ik ben zoo vaak ongesteld. Ik ben 17 jaar en ben nog nooit seksueel actief geweest en ik zit ook niet aan de pil. ik ben al sinds mijn 10e ongesteld. Maar de afgelopen vier maanden heb ik wat probleempjes. Ik ben zeker wel 8 keer ongesteld geweest (2 keer per maand) en dat onregelmatig. Ook heb ik tussentijdse bloedingen die hevig zijn (soms wat minder, maar vaak ben ik een dagje ongesteld om het maar zo te zeggen) en dat paar keer per maand. De dagen tussen mijn 2 menstruaties verschillen. Soms 2 weken, soms 1 week. Maar ik ben op dit moment ongesteld (4 oktober) en dit is mijn 3e dag. Dinsdag (2 oktober) was ik het geworden. Mijn laatste ongesteldheid daarvoor was gestopt op vrijdag (28 september) dus er zat eigenlijk 4 dagen tussen. Ik heb hele erge buikpijn (gevoel dat er een mes ronddraaid in mijn buik 24/7)en duizelig de hele tijd. Hoofdpijn zit er ook bij. Ik heb bijna nooit hoofdpijn, maar sinds deze maanden heb ik veel hoofdpijn. Ik ben misselijk en heb snel het gevoel dat bijna flauwval. Mijn evenwicht is ook niet top. ik verlies elke keer mijn evenwicht. vooral na het bukken of ogen dicht doen. Ik moet dan echt tegen mijn hersenen zeggen: blijf staan. Ik heb dit bijna altijd tijdens mijn tussendoorse bloedverlies of tijdens een spontane menstruatie. Wat kan de reden hiervoor zijn?? ik ben niet iemand die snel naar de doktor gaat. En ik weet zeker dat ze me de pil wil aanraden. Het liefst wil ik wachten met de pil. Ik heb geen vriend en dus gaat het nog lang niet gebeuren. Mijn zus had ook longembolie gekregen van de pil en was er bijna door overleden, dus ik vind het vooral eng. Wat zou ik het beste kunnen doen en wat kan dit zijn??
(ik weet niet of het hier mee te maken heeft, maar ik heb ook opeens van die paars/rood/blauwe vlekjes van 5 mm ofzo op mijn bovenbenen. Het lijken op hele kleine blauweplekjes. Het is klein dus dat kan denk ik niet. Geen idee wat het is maar misschien weten jullie het??)
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 oktober 2018 om 01:24Ik zou toch maar eens met de klachten naar de huisarts gaan
ReagerenCatootje6 oktober 2018 om 08:11Ontregelde hormonen. Veel vrouwen hebben te maken met zaken als insulineresistentie en oestrogeendominantie, wat klachten kan geven. Ook is je voedingspatroon belangrijk voor je hormonen en er kunnen tekorten aan voedingsstoffen spelen. Eventuele medicatie en zeker pijnstillers kunnen ontregelend werken op je hormoonhuishouding. Overigens lost pilgebruik niets op. Het bevordert juist de oestrogeendominantie. Naast doktersbezoek kan je denken aan natuurgeneeskundig advies; iemand die verstand heeft van de hormonen. Verder hebben redelijk wat mensen een lichte verschuiving van de atlas, de hoogste nekwervel. Zelf goede ervaringen mee, ook met de hormonen.
Reageren