Zoeken Vraag het forum

Cyclus normaal?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Silke

Hallo,

Mijn menstruatie cyclus wisselt nogal qua dagen en soms kondigt het zich van te voren aan en soms helemaal niet. Dit zorgt er bij mij voor dat ik er soms echt op zit te wachten en dat vind ik nogal eens vervelend.

Ik heb mijn cyclus van het afgelopen half jaar even opgeschreven:

13 Nov ongesteld (4 dagen) tot 18 december (35 dagen) – dag 33 beetje bloed
    19 dec ongesteld (6 dagen) tot 17 januari (29 dagen) – bloeding vooraf
    18 januari ongesteld (5 dagen) tot 15 februari (28 dagen) – bloeding vooraf
    16 februari ongesteld (5 dagen) tot 16 maart (28 dagen) – bloeding vooraf
    17 maart ongesteld (5 dagen) tot 14 april (28 dagen) – bloeding vooraf
    15 april ongesteld (4 dagen) tot 16 mei (31 dagen) – geen bloeding vooraf
    17 mei ongesteld (8 dagen) tot ?? (19/6 op dag 33) nog geen bloeding gehad

Voor dit half jaar had ik steeds een cyclus van 28/29 dagen. Ik ben niet aan de pil oid, dus dit is mijn ‘natuurlijke’ cyclus.

Eigenlijk had ik altijd (tot een half jaar geleden) altijd een dag of 5 (dus dag 23/24 van mijn cyclus) voordat mijn menstruatie begon altijd een heel klein beetje (bruin) bloedverlies..dat bleef dan die 5 dagen wat aanmodderen totdat de menstruatie echt begon met rood bloedverlies.  Afgelopen december had ik dat pas op dag 33 en 2 dagen later daadwerkelijk ongesteld. De 4 cyclussen daarna verliepen weer ‘normaal’ (zoals ik gewend was) en de afgelopen cyclus had ik dus helemaal geen vooraankondiging van bloed en begon mijn menstuatie op dag 32 van de cyclus. Deze duurde echter ook langer dan normaal, normaliter stopt het bij mij na 4/5 dagen. Nu had ik op dag 4/5 lichtelijk bruin bloedverlies en op dag 6 weer volop rood bloedverlies (alsof het weer opnieuw begon) was mijn menstruatie ‘pas’ na 8 dagen afgelopen.

De huidige cyclus verloopt voor mij weer wat anders. Geen vooraankondiging qua bloeding en nu dus dag 33 van de cyclus.

Nou misschien niks om me zorgen over te maken maar omdat mijn cyclus en het verloop ervan ‘opeens’ het afgelopen half jaar veranderd is vind ik het toch wat vreemd en stel ik mijn vraag hier even of dat dit normaal is of dat ik er misschien toch iets mee moet?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hoe oud ben je?
    Is er iets veranderd aan je eet- en leefgewoonten?
    Gebruik je een dieet of ben je bijgekomen?
    Heb je veel stress/spanningen (gehad)?

Reageren
    Silke

Ik ben 35 jaar. Ik doe niet aan een dieet of dat ik ben aangekomen de afgelopen tijd. Ik maak geen gebruik van medicijnen. Ik kan me zo niks bedenken wat er veranderd is in mijn leefgewoonten. Ook heb ik niet te maken met stress.

Reageren
    John (moderator)

Ga dan eens met de klachten naar de huisarts

Reageren
    Silke

Ik zal een afspraak gaan maken. Bedankt voor t advies!

Reageren
Reageer op: Cyclus normaal?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.