- Nora9 mei 2018 om 21:20
Ik ben nora 13 jaar oud en heb al sinds 27 april last van moe heid duizeligheid en depressie ik word supersnel boos en voel me snel out 8 mei ben ik ongesteld geworden maarweet niet of dit erbij hoort val vaak flauw overdag heb ik geen eetlust en in de avond kan ik wel een boot op me menstruatie is bijna voorbij maar ervoor voelde ik me al zo en het wordt steeds erger hoofdpijn en het gevoel dat ik moet overgeven ik kan pas rond 12 uur me bed uit want anders val ik flauw me moeder denkt dat ik me aanstel maar ik voelnme echt heel beroerd
4 reactiesReagerenIlske9 mei 2018 om 21:23<i>Heb je al bloedgeprikt en mischien verlies sje te veel bloed</i>
ReagerenJohn (moderator)
9 mei 2018 om 21:29Ga met die klachten naar de huisarts en vraag om een bloedonderzoek
ReagerenCatootje10 mei 2018 om 07:50Je voedingspatroon is belangrijk. Beter matig met geraffineerde suikers. Misschien tekorten aan bepaalde stoffen. Niet alles is meetbaar in je bloed, zoals een tekort aan magnesium.
ReagerenAnoniem7 juni 2018 om 15:45Ga naar de dokter, je hebt altijd zelf het recht om je dokter op te bellen voor een gesprek vanaf je 12e, en jij bent al 13. Laat een bloedonderzoek doen. Het kan zijn dat je tekort komt aan bepaalde vitamines en stoffen. Zo is ijzer een van de belangrijkste. Dat zorgt ervoor dat je geen bloedarmoede krijgt wan door ijzer maak je rode bloedcellen aan. Magnesium en Calcium zorgen ervoor dat je spieren sterk zijn en vitamine d speelt hierbij ook een rol. Als je teveel bloed verliest en je hebt een ijzer tekort dan kun je bloedarmoede krijgen en daardoor kun je deze klachten krijgen. Ook drijft je lichaam tijdens de menstruatie veel vocht af waardoor je een tekort aan vocht kunt krijgen. Dit is simpel op te lossen met een vitamine pil en veel water drinken. Geen frisdranken en sappen uit een pak! Maar echt puur water. Klinkt gek, maar ik raad je aan om een multivitamine 50+ te kopen. Hier zitten super veel vitamines in en 50+Â zit altijd meer in dan een gewone multivitamine pil. En ga naar de dokter. Dat is belangrijk.
Succes!
Reageren