Ziek tijdens menstruatie

Hallo, ik heb al vanaf de eerste keer dat ik ongesteld werd dat ik iedere keer ziek ben tijdens mijn menstruatie. Ik heb dan hoge koorts, stemverlies, slijmen, keelpijn, kan niet goed tegen licht. Dit is echt ambetand omdat ik niet naar school kan, ik ben de vorige keer flauw gevallen op mijn fiets.
    Weten jullie wat ik er tegen zou kunnen doen, de pil neem ik het liefst niet.

Reageren

Toch zou hormonale anticonceptie een goede oplossing kunnen zijn. Ik zou je in ieder geval willen aanraden om de klachten met je huisarts te bespreken.

Reageren

Ik zou beginnen bij je voeding. Beter zo min mogelijk suiker en zuivel gebruiken. Beste is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Daarnaast kunnen diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren je hele gezondheid en je hormoonhuishouding ondersteunen. Denk aan stoffen als magnesium, zink, vitamine B, D en E, gammalinoleenzuur, omega 3 en lysine. Gevoeligheid voor licht kan te maken hebben met een tekort aan magnesium.

Gebruik van  hormonale anticonceptie onderdrukt je eigen hormonen en zorgt ervoor dat je tekorten krijgt aan diverse vitaminen en mineralen.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Ziek tijdens menstruatie

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe