- Anonymous13 januari 2018 om 16:56
Ik ben inmiddels al ruim twee weken ongesteld, om precies te zijn 2 weken en 3 dagen. De eerste 3 à 4 dagen maar een heel klein beetje en daarna best wel hevig.
Ik ben niet aan de pil of spiraal of welke vorm van anticonceptie dan ook, ik ben ook niet recent gestopt met het nemen van de pil o.i.d.
Ik merk dat mijn menstruatie sinds september iedere maand steeds heftiger wordt.
De enige link die ik kan leggen met de maand september is dat ik in augustus voor het laatst seks heb gehad en ik ben sinds september weer in NL na langere tijd in het buitenland.Ik wil me niet onnodig ongerust maken, maar helemaal is dit toch ook niet lijkt me?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 januari 2018 om 17:02Ik denk dat het toch goed is, om met de klachten naar de huisarts te gaan. De bloeding duurt te lang. Je loopt zo ook nog eens het risico op bloedarmoede.
ReagerenCatootje14 januari 2018 om 15:51Bij een langdurige menstruatie kunnen zaken spelen als oestrogeendominantie. Dan is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Daarnaast kunnen er tekorten aan diverse vitaminen en mineralen en andere stoffen spelen; onder andere vitamine B12.
Reageren
voor het ijzergehalte zijn allerlei vitaminen, mineralen en aminozuren belangrijk, zoals magnesium, vitamine B en D, magnesium, molybdeen en lysine.