- Eef17 september 2017 om 02:07
hallo,
ik had even een vraag ik ben een jonge vrouw van 22 en ben sinds 24 augustus begonnen met de pil. Nu heb ik vorige week dinsdag 12 september de laatste pil ingenomen en ben nog steeds niet ongesteld geworden, heb een zwangerschapstest gedaan en die was negatief. Dinsdag moet ik weer beginnen aan een nieuwe strip, maar hoort dit? Of moet ik me zorgen maken.. waar kan het aan liggen?
Dankuwel!
Groetjes
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 september 2017 om 10:42Als je de eerste keer met de pil start, kunnen menstruaties best nog onregelmatig zijn. Dat is niet zo vreemd. Je moet in ieder geval weer op tijd met de nieuwe strip beginnen.
Je bent wel op de eerste dag van de menstruatie met de pil gestart? Â Van 24-8 t/m 12 september zij 20 dagen. Normaliter heeft een strip 21 pillen…heb je een keer een pil dubbel genomen of ben je een dag eerder met de stopweek gestart?
ReagerenEef17 september 2017 om 10:50ik ben 19 augustus ongesteld geworden en 24ste ben ik begonnen, ik was nog ongesteld maar die mevrouw van de apotheek zei dat ik gewoon kon beginnen. Ja ben een keer 1 vergeten dus die heb ik weg gegooit ….
ReagerenJohn (moderator)
17 september 2017 om 11:38Het is beter om de bijsluiter te lezen als je een pil vergeet.
Als je niet op de eerste dag van de menstruatie begint, maar in de eerste 5 dagen van de menstruatie, ben je de eerste 7 dagen van de strip, niet beschermd door de pil. Heb je in de eerste week van de strip onbeschermde seks gehad, dan is er kans op zwangerschap. Dat geldt ook als je een pil vergeet in de laatste week van de strip.
Het is mogelijk, dat je te vroeg was met testen. Begin wel weer op tijd met de pil, maar doe dan een nieuwe zwangerschapstest.
Er moet meer mis zijn gegaan met de pil. Als je een pil vergeet, en die weggooit, moet je nog steeds op 21 dagen uitkomen.
Reageren