- Anoniem5 juni 2012 om 09:07
Ik zou eigenlijk mijn pil weer op donderdagavond moeten nemen, maar door omstandigheden heb ik er helemaal niet meer aan gedacht en kwam ik er op zondag achter. Ik had geen strip meer liggen thuis (dom dom dom) en omdat het pinksteren was kon ik ook maandag niet bij de apotheek terecht dus dinsdagavond ben ik pas weer begonnen met de strip. Ik heb een aantal keren seks gehad in die dagen en ik ben ook bang dat ik zwanger ben, heb woensdag ook de morningafterpil gebruikt, gewoon voor de zekerheid.
Ik weet dat de kans op zwangerschap heel hoog is door die lange stopweek, maar mijn vraag is nu: wanneer moet ik weer beginnen met de pil? Ik neem deze strip gewoon zoals normaal, en hoop dat ik dan gewoon ongesteld word. Stel ik word ongesteld, wanneer moet ik de pil dan weer nemen? Op donderdag, zoals normaal, of weer op dinsdag? Het liefst doe ik het op donderdag want dan word ik op maandag ongesteld en dat word ik het liefst niet in het weekend. KAN IEMAND MIJ HELPEN?!1 reactieReagerenQuote5 juni 2012 om 10:51Wanneer je de pil op de juiste manier inneemt, is de kans op zwangerschap uiterst klein. Als je op de eerste dag van de menstruatie met je eerste pilstrip begint, ben je vanaf dat moment tegen zwangerschap beschermd. Wanneer je op een andere dag begint, ben je niet direct beschermd. Gebruik dan gedurende de eerste zeven dagen dat je de pil slikt ook nog een condoom als je wilt vrijen.
Wanneer je de pil steeds op tijd inneemt, ben je voortdurend beschermd. Ook tijdens de stopweek ben je dan veilig. Soms is er in de stopweek weinig of geen bloedverlies. Het kan ook voorkomen dat je tussendoor wat bloed verliest, terwijl je nog niet in een stopweek bent. Ook dan ben je tegen zwangerschap beschermd (mits je geen pillen vergeten hebt).
De pil beschermt niet tegen seksueel overdraagbare aandoeningen (soa).
Wanneer je de pil op de juiste manier inneemt, is de kans op zwangerschap uiterst klein. Als je op de eerste dag van de menstruatie met je eerste pilstrip begint, ben je vanaf dat moment tegen zwangerschap beschermd. Wanneer je op een andere dag begint, ben je niet direct beschermd. Gebruik dan gedurende de eerste zeven dagen dat je de pil slikt ook nog een condoom als je wilt vrijen.
Wanneer je de pil steeds op tijd inneemt, ben je voortdurend beschermd. Ook tijdens de stopweek ben je dan veilig. Soms is er in de stopweek weinig of geen bloedverlies. Het kan ook voorkomen dat je tussendoor wat bloed verliest, terwijl je nog niet in een stopweek bent. Ook dan ben je tegen zwangerschap beschermd (mits je geen pillen vergeten hebt).
De pil beschermt niet tegen seksueel overdraagbare aandoeningen (soa)
Bron: http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU3b.htm
Reageren