Zoeken Vraag het forum

lang geen menstruatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • hoii

Hoii,

Ik ben een meisje van 17. Ik ben deze maand heel laat met ongesteld worden. Ik ben bang dat ik zwanger ben. Maar heb geen seks gehad, ik heb wel handwerk gedaan. Ik weet niet wat ik moet doen..

Dit is ondertussen 8 weken geleden, maar ben vorige maand wel licht ongesteld geweest.

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik ben bang dat ik zwanger ben. Maar heb geen seks gehad

Je bent 17 jaar. Je zou toch moeten weten hoe je zwanger wordt…

Zijn je menstruaties normaal altijd precies op tijd? Hoe lang duurt je cyclus normaliter?

Reageren

meestal duurt het ook iets langer, maar niet zolang. Ik hoorde van iemand dat je ook zo zwanger kon raken, als je bv met je hand jezelf weer aanraakt

Reageren
    John (moderator)

Dan moet je dus vers sperma aan je vingers hebben en dat direct in je vagina brengen. Dan zou dat kunnen.

Als je nou gezegd had, dat je vriend had afgetrokken, had ik de vraag beter begrepen. Had ik die opmerking van 17 jaar en zwanger raken niet genaakt…

Reageren

ja, maar ik weet het dus niet zeker en wat moet ik nu doen. Ik mag echt niet zwanger zijn

Reageren
    John (moderator)

Doe een zwangerschapstest dan weet je het zeker

Reageren
    h

ja dat durf ik dus niet te halen. Ik woon in een klein dorpje en iedereen in de buurt kent elkaar snap je

Reageren
    John (moderator)

Ja en?

Kom je nooit buiten het dorp?  kan ik me toch niet voorstellen

Reageren
    Catootje

Bij een onregelmatige menstruatie kunnen zaken spelen als insulineresistentie en oestrogeendominantie. Is bij te sturen met de juiste voeding en aanvullende middelen. Voor een goede hormoonwerking zijn ook allerlei stofjes nodig; vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Bij tekorten kunnen er ook ontregelingen optreden. Denk aan stoffen als vitamine B12 en zink. Verder kan een middel als ibuprofen je hormonen ontregelen. Beter dus goed voor je gezondheid zorgen en je hormonen wat bijsturen.

Reageren
Reageer op: lang geen menstruatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.