- Anoniem20 juli 2016 om 14:00
Hallo,
Ik ben een meisje van bijna 16. Ik heb vanaf toen ik 12 jaar was mijn maandstonden, ik ben heel onregelmatig en het kan wel eens zijn dat ik een cyclus heb van langer dan 5-6 weken. Ik zit nu al aan meer dan de 7de week, ik heb ook een vriend en dus ook al seks gehad, maar ik voel me niet anders of heb geen zwangerschapssymptomen. Is er dan toch wel een kans dat ik zwanger ben? Ik weet niet goed of ik me zorgen moet maken of niet. Als ik m’n maandstonden nu krijg, ga ik ook met de pil beginnen om het meer regelmatig te houden. Maar meer dan 7 weken geen maandstonden, ben ik zwanger? Ik heb ook onlangs een blaasontsteking gehad, maar dit heb ik wel vaker dus ik denk niet dat het er iets mee te maken heeft. Wat moet ik doen? Moet ik me zorgen maken? Help!10 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 juli 2016 om 14:25Als je onveilig seks hebt gehad zou je natuurlijk wel zwanger kunnen raken…Misschien goed om toch maar eens een zwangerschapstest te doen.
ReagerenAnoniem20 juli 2016 om 14:39Heb ik 2 weken geleden gedaan. De tes was negatief. Ik ben wel vaker over tijd en dus heb al vaker een zwangerschapstest gedaan en deze waren ook altijd negatief. Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar vorig jaar had ik ook een langere cyclus rond die tijd van het jaar. Dat bleek toen door de warmte te zijn. Kan dat nu ook? Ik heb nu wel ook stress omdat ik denk dat ik zwanger ben, kan dat door die stress ook zijn dat mijn menstruatie langer uitblijft?
ReagerenJohn (moderator)
20 juli 2016 om 14:51Stress en warmte kunnen dat wel veroorzaken. En helemaal als je niet voldoende drinkt
ReagerenAnoniem20 juli 2016 om 15:12Ok, bedankt! Kan ik ook mijn menstruatie met iets opwekken? Want ik vertrek volgende week zaterdag op reis, en als ik dan mijn maandstonden heb is dat redelijk lastig. Of gaat dat niet?
ReagerenJohn (moderator)
20 juli 2016 om 15:38Dat zal helaas niet gaan….
ReagerenAnoniem20 juli 2016 om 21:55Dat had ik al verwacht… Toch bedankt voor de hulp! Ik hoop dat ik 1 van de dagen dan m’n regels krijg.
ReagerenAnoniem25 juli 2016 om 14:24Heb m’n regels nog steeds niet. Ik heb ook net een zwangerschapstest gedaan en die was ook negatief. Zou het toch echt door de warmte zijn dat m’n regels dan zo lang uitblijven? Kan ik echt niets doen om ze maar een beetje op te wekken? Want vind het wel heel vervelend nu…
Reagerenyordi125 juli 2016 om 14:41Het zou inderdaad door de warmte kunnen komen.
ReagerenJohn (moderator)
25 juli 2016 om 15:43Je kunt er helaas niets aan doen om ze op te wekken. Je zult de natuur op zijn beloop moeten laten. De warmte en te weinig drinken en stress kunnen de oorzaak zijn.
ReagerenAnoniem25 juli 2016 om 16:05Kan het ook komen door de stress doordat ik dacht dat ik zwanger was? Want nu ben ik wel opgelucht omdat die test negatief was. Dus het zal door te warmte komen.
Reageren