- Anoniem13 augustus 2017 om 17:39
Hoi!
Ik ben 18 jaar en ben nu 3 weken overtijd. Nee, ik ben niet zwanger, haha. Ik zit al 5 jaar niet meer aan de pil en mijn menstruatie is nooit heel regelmatig geweest, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik vertoon ook geen verschijnselen dat ik het moet worden (dit heb ik normaal gesproken wel). Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Ik wil absoluut niet naar een gynaecoloog toe…
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 augustus 2017 om 17:50Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Ga met de klachten naar de huisarts
ReagerenCatootje15 augustus 2017 om 08:50Bij een onregelmatige menstruatie kunnen tekorten in je lichaam een rol spelen en zaken als insulineresistentie en oestrogeendominantie. Pilgebruik bevordert die oestrogeendominantie en het zorgt voor tekorten in je lichaam, zoals zink, vitamine B, magnesium en taurine; stoffen die, samen met andere stoffen, juist belangrijk zijn voor je hormonen. Op internet genoeg te vinden over insulineresistentie en oestrogeendominantie en wat je er aan kan doen. Je hormoonhuishouding weer bijsturen en tekorten aanvullen kan schelen in het ontwikkelen in ernstiger klachten op de langere termijn.
ReagerenAnoniem16 augustus 2017 om 22:19Ik ben niet aan de pil.. dus oestrogeendominatie lijkt mij niet het geval. Hij is nooit regelmatig geweest en ik ben al 8 jaar ongesteld.
Reageren