- Noa8 augustus 2017 om 17:28
hallo,
ik heb een vraag over mijn menstruatie waar ik heel erg mee zit, ik begin bij het begin.
sinds ik de pil slik kreeg ik last van migraine dus besloot ik bij mijn HA een nieuwe andere soort pil aan te vragen, ik kreeg de Zoely voorgeschreven.
om met een nieuwe pil te beginnen moest ik Mn andere strip helemaal afmaken en dan stoppen en dan op Mn eerste dag van mijn menstruatie de nieuwe pil slikken, MAAR ik had nog maar een halve strip van Mn oude pil over ipv een hele strip dus ik heb een halve strip genomen en daarna Mn stopweek ingegaan. Meestal ben ik dan na 5 dagen stoppen ongesteld en dat gebeurde ook netjes gelukkig. Wel had ik voor dat ik ongesteld werd in mijn stopweek gekke rare kriebels vooral linksonderin Mn buik waardoor ik bang was voor zwangerschap maar die dag erna werd ik ongesteld maar toen ik naar de wc ging zag ik een dikke grote klont bloed in Mn onderbroek daar schrok ik erg van omdat ik dat nog nooit zo heb gehad. Verder niks raars en normale menstruatiepijnen.
De eerste dag van mijn menstruatie ben ik ook begonnen met de nieuwe pil.
Op dit moment slik ik al 4 dagen Mn nieuwe pil maar ben nog steeds aan het mentrueren terwijl ik normaal gesproken als ik de pil slik stop met mentrueren na 2/3 dagen slikken. Ik vind dit best apart vooral in combinatie met de kriebels in Mn buik en de dikke grote bloedklont. Menstrueer ik langer omdat ik zo onregelmatig heb geslikt (omdat ik maar een halve strip heb geslikt voor deze stopweek terwijl ik normaal gesproken 2/3 strips slik voor een stopweek)? of doordat ik een nieuw pil heb en Mn lichaam moet wennen? of is het in verband met die rare kriebels en grote dikke bloedklont?
Ik zou heel graag antwoord willen hierop want ik maak me een beetje zorgen, alvast bedankt!
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 augustus 2017 om 17:43De bloedklont zal een stukje van het baarmoederslijmvlies zijn dat loslaat tijdens de menstruatie. Dat kan wel eens voor komen.
Ik snap alleen niet zo goed waarom de huisarts je zo heeft laten overstappen naar de andere pil. Normaliter stap je over zonder een stopweek te houden, of na de stopweek als je weer opnieuw begint. Dat kan de reden zijn dat je nu iets langer bloedt
ReagerenNoa8 augustus 2017 om 19:21dankjewel voor je reactie!
Dat zal denk ik komen doordat ik maar een halve strip over had van mijn vorige pil omdat ik daarvoor halverwege een strip Mn stopweek inging omdat ik licht bloedde omdat ik lang had doorgeslikt kan dat?
ReagerenJohn (moderator)
8 augustus 2017 om 20:22Het doorslikken zal dan de oorzaak zijn. Dat had je er niet bijverteld…
Reagerennoa8 augustus 2017 om 21:00Maar voor deze stopwerk heb ik maar een halve strip geslikt en voor die halve strip ben ik ook nog ongesteld geweest van mijn vorige stopweek en toen had ik wel doorgeslikt maar voor deze stopweek maar een halve strip niet eens een volledige?
En zou het kunnen helpen om bijv een extra pil te nemen, heb vanochtend een pil geslikt en dacht dan kan ik zo ook nog eentje slikken. Of kan dat kwaad en helpt dat voor geen meter?
ReagerenJohn (moderator)
8 augustus 2017 om 21:24Noa8 augustus 2017 om 22:22