- Mila21 mei 2017 om 04:34
Hi!
Sinds vroeger is mijn menstruatieperiode al best lang vergeleken met anderen. Ongeveer 10 dagen. Maar de laatste tijd merk ik dat ik na 12 dagen nog niet helemaal schoon ben van het bloeden.
Hoe kan ik mijn menstruatieperiode op een gezonde manier verkorten?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 mei 2017 om 08:54Hoe oud ben je? Gebruik je een hormonaal anticonceptie middel?
ReagerenCatootje21 mei 2017 om 09:04Zelf een jaar of twintig gehad dat mijn menstruatie begon met roze, daarna bruine afscheiding en pas daarna de eigenlijke menstruatie. Door gebruik van lysine en natuurlijke progesteroncrème is het bijna normaal.
Voor een goede hormoonwerking zijn allerlei stoffen nodig; vitaminen, mineralen, vetzuren, aminozuren en nog andere stoffen. Bij tekorten daaraan kunnen er problemen optreden met je menstruatie en cyclus. Denk aan stoffen als magnesium, zink, ijzer vitamine B, C, D en E, omega 3, gammalinoleenzuur. Ook hebben veel dames last van oestrogeendominantie. Dan is het oestrogeen te hoog ten opzichte van het progesteron. Is bij te sturen met de juiste voeding – weinig suikers gebruiken – en aanvullende middelen, onder andere dus progesteroncrème. Wat je precies nodig hebt zou je kunnen laten uitzoeken. Een bloedonderzoek brengt niet alle tekorten aan het licht.
ReagerenCatootje21 mei 2017 om 09:05Een langdurige menstruatie kan ook komen door een tekort aan vitamine B12.
ReagerenMila21 mei 2017 om 21:34@Tandor Ik ben 25 en ik gebruik geen hormonale anticonceptiemiddel.
@catootje Bedankt voor je tips en advies! Ik heb vaker een bloedonderzoek bij de dokter laten doen. De laatste keer waren alleen mijn ijzer en vitamine D iets aan de lage kant. Wel is het zo dat sinds mijn geboorte mijn lichaam vitamine b12 niet uit zichzelf op kan nemen. Daarom krijg ik deze regelmatig met een injectie toegediend.
ReagerenJohn (moderator)
21 mei 2017 om 22:37Als de B12 niet door het lichaam wordt opgenomen, kan dat een oorzaak zijn. Â Is bekend waarom de B12 niet wordt opgenomen?
Reageren