Zoeken Vraag het forum

overtijd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Angela

Hallo,

Ik heb de pil 1.5 jaar geslikt.

Mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie was 11 maart 2017. 17 maart 2017 was ik niet meer ongesteld. Na deze/mijn stopweek besloten te stoppen met slikken van de pil. Hebben (veel) seks gehad zonder voorbehoedmiddel of anticonceptie, i.v.m. kinderwens.

ik ben nu al 5 dagen over tijd, ik heb al 5 zwangerschapstesten gedaan vanaf de eerste dag dat ik mijn menstruatie verwachtte, maar bij allemaal komt er negatief te staan.

wel zo nu en dan misselijkheid, vermoeidheid, last van eierstokken en onderbuik (alsof ik ongesteld ben)

wat is hier aan de hand?

BVD, MVG

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Voor zwangerschapssymptomen is het in ieder geval nog veel te vroeg. Als je stopt met de pil, zal je lichaam eerst gaan ontpillen. De menstruaties kunnen dan de eerste maanden onregelmatig zijn.

Reageren
    Angela

Dus tijdens het ontpillen kan je niet zwanger raken?

Reageren
    John (moderator)

Dat heb ik niet gezegd. Mogelijk is dat wel

Reageren
    Catootje

Of je zwanger kan zijn weet ik niet. Weet wel dat de pil een boel kan ontregelen in je lichaam. Zo zorgt het voor een verhoogde uitscheiding van allerlei vitaminen en mineralen en bevordert het een toestand van oestrogeendominantie, dan is het oestrogeen te hoog ten opzichte van het progesteron. Hierdoor zou je ook klachten kunnen krijgen.

Verstandigst zou zijn om je hormoonhuishouding weer bij te sturen met natuurlijke middelen en tekorten aanvullen voordat je zwanger wordt. Dit komt je eigen gezondheid en die van je toekomstige kindje ten goede. Ook kan het ervoor zorgen dat je wat makkelijker zwanger wordt.

Reageren
Reageer op: overtijd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.