- Sandra17 februari 2017 om 10:07
Hallo,ik ben 45 jaar en slik geen anticonseptie.Sinds twee weken krijg ik na het eten een opgeblazen buik en moet ik binnen een uur naar de wc rennen.Alles komt er dan dun en met veel lucht uit.Ik heb altijd een regelmatige cyclus gehad maar sinds twee weken verlies ik elke dag wat bloed.Verder voel ik me moe en duzelig en heb soms koude rillingen.Wat kan er aan de hand zijn en wat kan ik evt hier zelf aan proberen te doen ? alvast Bedankt Sandra
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 februari 2017 om 12:07Je zou een virusinfectie of een bacteriële infectie van maag/darm kunnen hebben. Overgangsklachten zouden ook nog een mogelijkheid kunnen zijn.
Ga met de klachten naar de huisarts.
ReagerenCatootje17 februari 2017 om 14:25Met dat soort ‘vage’ klachten kan het zijn dat je wat tekorten hebt in je lichaam. Begint altijd met goede voeding, wat supplementen kunnen nodig zijn. In het algemeen zijn stoffen als gammalinoleenzuur en onder andere vitamine b en d belangrijk voor allerlei lichaamsfuncties, onder andere de hormonen. Een opgeblazen gevoel kan soms samenhangen met een magnesiumtekort. Aangezien allerlei stoffen samenwerken is het goed om naar het geheel te kijken. Rillingen zouden ook met de hormonen te maken kunnen hebben.
Reageren
Veel vrouwen hebben te maken met oestrogeendominantie. Richting de overgang daalt het oestrogeen maar het progesteron daalt nog harder. Ik zou niet weten in hoeverre je klachten daarmee te maken hebben. Wat mij helpt bij een menstruatie die begon met roze, dan bruine afscheiding en dan pas de eigenlijke menstruatie is een combinatie van lysine en progesterongel.
Heel vroeger had ik trouwens tussentijds bloedverlies, wat veroorzaakt bleek te worden door de ibuprofen die ik gebruikte. Ik wil niet zeggen dat dat bij jou het geval is maar er zijn tal van factoren die de hormonen kunnen ontregelen. Tussentijds bloedverlies kan soms wijzen op een afwijking dus ook naar de huisarts.