- REH11 februari 2017 om 08:07
Hallo,
Ik heb ongeveer 4 weken last van pijnaanvalllen in mijn rechterlies/onderbuik.
Het begon 12 dagen na mijn vorige menstruatie met om de 2 a 3 dagen een pijnaanval in mijn lies waardoor ik nog amper kon lopen en de tranen van de pijn in mijn ogen stonden. Na 2 weken was deze pijn over. Ben er wel mee naar de huisarts geweest omdat er een kans aanwezig was dat het iets te maken had kunnen hebbben met mijn eerdere liesbreuken, volgens de huisarts was dit niet het geval.
Ongeveer a 3 weken na begin pijnaanvalllen ongesteld. Tijdens menstruatie geen klachten of pijnaanvalllen zoals gewoonlijk.
Meteen de dag na menstruatie weer pijnaanvalllen (begint bij onderbuik en na enkele uren zit het in de lies) en diarree.Mijn vraag is of iemand weet wat dit kan zijnof tips heeft om de pijn te kunnen onderdrukken (paracetamol en ibuprofen helpen niet geweldig op dit moment dus ben daar mee gestopt).
Alvast bedankt!
Groetjes,
REH4 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 februari 2017 om 10:54Ik denk dat het goed is om aan de huisarts een verwijzing te vragen voor de gynaecoloog omdat er blijkbaar toch een link met de menstruaties is.
Heb je tegen de pijn ook al geprobeerd om de brufen samen met de paracetamol te nemen? 400 mg brufen en 1000 mg paracetamol 3 x per dag?
ReagerenREH11 februari 2017 om 19:09Ik heb 2x daags (ochtend en avond) 500 mg ibu geslikt en 1x paracetamol (halverwege de dag)
ReagerenJohn (moderator)
11 februari 2017 om 19:11Neem dan 500 mg brufen samen met 500 mg paracetamol. Probeer dat eens uit. Als het onvoldoende is neem dan 500 mg brufen samen met 1000 mg paracetamol. Maar dan wel 3 x per dag. Het is belangrijk om ze op regelmatige tijden te gebruiken voor een goede pijnstilling.
ReagerenREH13 februari 2017 om 15:09Ik zal het proberen!
Reageren