- Amanda3 februari 2017 om 16:25
ik ben al 3 jaar ongeveer 340 dagen per jaar ongesteld. Ik kan nooit zonder bescherming de deur uit. Diverse gynaecologische onderzoeken gehad maar niets is duidelijk. Met pil, zonder pil, spiraal het maakt niet uit. Van hormonen (oestrogeen) heb ik hartkrampen gekregen dus dat mag ik niet meer. Nu is de optie novasure voorgesteld. Maar ik wil eerst zeker weten dat er geen andere oorzaken of mogelijkheden kunnen zijn. Oja er zit ook vroegtijdige overgang in de familie (30)
Ben ik de enige?
3 reactiesReagerenJeanne24 juli 2017 om 21:21Hallo Amanda,
Ik ben zo blij om te weten dat ik niet de enige ben. Vanaf mijn 30e ben ik bijna chronisch ongesteld. Alles geprobeerd, nu zelfs homeopathie. Het biedt zeker iets meer hulp, maar er is nog steeds geen pijl op te trekken.
Ook bij mij is curettage de laatste optie, maar ik heb geen kinderen en weet niet of ik deze stap durf te nemen.
Op dit moment heb ik de mirena. Die doet niet heel veel. Alleen ben ik bang als ik die laat verwijderen, de sluizen weer helemaal opengaan.
Ik word 33 en overweeg serieus mijn kinderwens opzij te zetten.
Je bent niet alleen!
ReagerenCatootje25 juli 2017 om 08:37Bij een langdurige menstruatie kunnen zaken spelen als bepaalde tekorten in je lichaam, zoals vitamine B12 en andere stoffen. Voor je hormonen zijn ook stoffen nodig als magnesium, zink, vitamine B en D, omega 3, gammalinoleenzuur en lysine. Als je misschien weinig of geen vlees eet, wat tegenwoordig in de mode is, kan je ook eerder tekorten krijgen, zoals carnitine, lysine, taurine en carnosine.
Reageren
Ook kunnen zaken als oestrogeendominantie en insulineresistentie een rol spelen. Bij oestrogeendominantie is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Is bij te sturen met de juiste, volwaardige voeding en aanvullende middelen. Soms kan het nodig zijn om je lever te ontgiften. Homeopathie kan wel aanvullend helpen maar het is ook belangrijk om te zorgen voor een goede basis. Misschien ook iemand raadplegen die helpt de biochemie van je lichaam te verbeteren.Catootje25 juli 2017 om 08:40Gebruik zelf natuurlijke progesteroncrème voor mijn hormonen maar ik heb niet die ernstige problemen. Ik had meer problemen dat mijn menstruatie te vroeg begon maar pas na een week echt doorzetten. Door de progesteroncrème is dat een stuk beter plus dat de bloeding lichter is en de menstruatie korter duurt.
Reageren