- om de dag ongesteld?28 november 2012 om 22:11
Ik slik al zo’n 4 jaar zonder problemen de pil en heb in die periode nooit iets aparts meegemaakt. Kort voor de zomer ben ik naar een andere apotheek overgestapt waar ze een ander merk pil inkochten dan de mijne (bij de andere apotheek) maar ze verzekerden me dat het gewoon de zelfde is maar dan van een andere fabrikant..echter, zo’n beetje sinds die tijd heb ik HEEL VEEL problemen met mijn ongesteldheid, ik ben nooit langer dan 5/6 dagen ongesteld per keer maar wel enkele keren per maand ! Dus bijv. Dat ik in de 2e week opeens weer ongesteld ben..en 4e week (stopweek) normaal ook weer ..2x in een maand is voor mij iets te veel van het goede..! Ook als ik doorslik heeft mijn lichaam zijn eigen mening en word ik ook gewoon ongesteld..! Op het moment is het zelfs zo erg dat ik afgelopen week gewoon OM DE DAG ongesteld ben, totaal uit enige regelmaat dan ook..
Het is zeer frustrerend omdat ik 1. Geen controle heb over mijn eigen lichaam 2. Regelmatig met een vieze onderbroek rondloop omdat het me weer eens totaal verrast 3. Het stoort mijn seksuele leven met mijn vriend omdat ik gewoon helft van de tijd dus ongesteld ben..
Ik heb al een poging gedaan om een gynecoloog te bezoeken wat best lastig was met mijn drukke schema en uiteindelijk is het me ook niet gelukt om er daad werkelijk heen te gaan (heb andere huisarts dan waar ik woon en werk etc etc) maar ik ga het binnenkort wel weer aan kaarten. Maar voor nu was ik benieuwd of meerdere vrouwen zich hier in herkennen enzo.
Ik heb zelf het idee dat deze ‘nieuwe’ pil iets te licht is ofzoiets..of ik hoop iig dat het niet iets lichamelijks is..4 reactiesReagerenAnoniem29 november 2012 om 07:56Ik zou om je oude merk pil vragen. Het is jouw lichaam.
Reagerenom de dag ongesteld?3 december 2012 om 20:31Ik ben vandaag naar de dokter geweest en hij begon over baarmoederhalskanker en chlamydia. Ik ben nu één jaar samen met mijn vriend en nadat we (onveilig, alleen pil) seks hebben gehad heb ik me laten testen op chlamydia en dit bleek allemaal in orde te zijn. Ik zie ook dat de enige overeenkomst is dat ik last heb van overmatig bloeden.
Baarmoederhalskanker lijkt me ook erg ver gezocht, wat ik erover lees ga je eerst echt een hel door aan pijnen en steken (heuse ontsteking), iets waar ik gelukkig geen last van heb.Woensdag heb ik nadere onderzoek waarbij ze nogmaals een uitstrijkje nemen om chlamydia te testen en ze gaan me onderzoeken op wondjes/rariteiten..
ik heb mijn dokter uitgelegd over het pil gebeuren maar hij zegt dat dit zeker niet het geval is als de pil hetzelfde is alleen het merk anders, dan zou ik daar onmogelijk van van bloeden.. !
nog steeds niemand die zich hier in herkent?
Reagerenkimme28 april 2013 om 19:39ik heb sinds een maand of 2 het zelfde probleem.
Reageren
neem ook de pil al sinds een jaar of 8.maar men maandstonden bleven maar doorkomen.ik had dit al es eerder meegemaakt en had dan een zwakke baarmoederwand zei de geanecoloog.en moest voor een 3 maand een andere pil nemen.regels bleven dan weg maar hormonen sloegen wat op hol!!! na 3 maand ben ik herbegonnen met mijn pil die ik al jaren neem,maar nu nog geen jaar later zit ik dus terug met het zelfste probleem.en heb niet echt nog zin om te gaan naar geanecoloog,want heb het gevoel dat het toch altijd de misse conclusie is die ze treffen met mijn probleem.mvg een bezorgde geirriteerde jonge vrouw.John (moderator)
28 april 2013 om 21:33Het wijzigen van merken van medicijnen kan wel degelijk gevolgen hebben.
Reageren
Het is weliswaar zo dat de werkzame stof identiek is, maar de hulpstoffen die zijn gebruikt kunnen wel degelijk zeer verschillend zijn en allergische reacties of andere klachten oproepen.
Het beste is dus om weer te vragen naar het oorspronkelijke merk. Wanneer de huisarts op het vermeld ” medische noodzaak” zou dat voldoende moeten zijn om het oude merk weer terug te krijgen