Zoeken Vraag het forum

medicijnen werken niet >meer<

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo. Ik heb de vraag wie ook meerdere medicijnen gebruikt en met de ene was gestopt bijv. antidepressiva en daar ook last van kreeg. En dat je dan ook niet beter ging voelen van andere medicijnen, maar alleen meer last van kon krijgen.

Want ik heb 4 maanden lang pregabaline 150mg gebruikt. Ik heb toen mirtazapine tegen slapeloosheid erbij genomen. Nadat de mirtazapine inwerkte na 4 weken kreeg ik erg veel concentratieverlies van de combinatie. De pregabaline werkte toen nauwelijks tot niets. Sindsdien ik met mirtazapine ben gestopt kreeg ik erg veel zware migraines. Veel medicijnen kreeg ik moeite mee, werd ik er niet versuft van. Dus kon ik moeilijk inslapen, wat daarvoor altijd lukte met melatonine bijv. Ook van vroegere medicatie waarvan ik nooit van in kon slapen, kon nu wel en dat leek zo omdat ze niet hun werking konden doen. Pregabaline leek alleen vervelende bijwerkingen bij te komen geven en dit is zo gebleven. Dus vreemd dat de werking word weggevaagd, ook al was ik met het andere gestopt. Iemand die ook zoiets heeft gehad ? ( of dan met andere medicijnen ?)

1 reactie
    Reageren
    Anoniem

vervelend, die bijwerkingen. Maar misschien is het goed om wat aan de oorzaken te doen. Veel mensen hebben bepaalde tekorten en soms moet je die aanvullen. Om te slapen kan bijvoorbeeld kan tryptofaan, in de vorm van 5HTP helpen. Iemand raadde mij dat aan om samen met visolie te gebruiken. Het helpt je lichaam zelf serotonine en melatonine aan te maken, waardoor je beter kan gaan slapen en je humeur opkikkert. het mag alleen niet in combinatie met sommige medicijnen dus goed uitkijken.

Reageren
Reageer op: medicijnen werken niet >meer<
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.