Zoeken Vraag het forum

Medicijnen werken niet of nauwelijks

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb het hypermobiliteitssyndroom en heb vaak blessures. Ik krijg dan altijd pijnstillers voorgeschreven, dit is van “neem paracetamol” naar ibuprofen en uiteindelijk naar diclofenac 50mg gegaan. Het is zover gekomen omdat geen van de pijnstillers werkt. Ik heb nooit het gevoel gehad dat de pijn wat minder werd. Ook diclofenac 50mg geeft geen verlichting.

Ik heb ook een tijd slaapproblemen gehad en kreeg daarvoor temazepam 10 mg. Omdat dit niet hielp werd de hoeveelheid verhoogt naar 20 mg. Ook dit werkte niet. De huisarts wilde me geen zwaardere medicatie geven.

Nou is mijn vraag: waarom werken de medicijnen niet?

Alvast bedankt!

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De pijnstillers die je noemt werken niet altijd bij iedereen even goed. Is ook afhankelijk van de hoeveelheid pijn en de aard van de pijn.

Van welke blessures heb je de meeste last cq. komen het vaakst voor?
    Welke sport beoefen je?
    Hoe oud ben je?

Reageren
    Anoniem

Ik ben nu 18. Ca. een jaar geleden werd HMS geconstateerd.

Ik heb vaak veel verschillende blessures. Van verrekte gewrichtsbanden tot ontwrichtingen.

Sporten: ik hou vooral van extreme sporten zoals snowboarden etc. Ik doe op t moment 1 keer per week kung fu en heb 1 keer per week dansles: stijldansen. Verder heb ik op school drie keer per week sport waar we verschillende sporten behandelen.

Reageren
    John (moderator)

Om een aantal blessures te voorkomen zou je eventueel braces kunnen dragen om de gewrichten van enkel en knie bijvoorbeeld extra te ondersteunen.

Reageren
    Anoniem

Ja dit doe ik inderdaad wel eens maar ik mag het niet te veel en niet bij alles doen omdat dat mijn spieren dan belemmert worden in het sterker worden.

Reageren
    John (moderator)

Dat hangt helemaal van de brace af die je gebruikt. Voortdurend verrekte gewrichtsbanden tot ontwrichtingen toe is op zijn minst even slecht.

Reageren
    Anoniem

Gister weer luxatie van schouder gehad. Na discussie andere medicijnen gehad: tramadol. En? Ze werken!

Reageren
Reageer op: Medicijnen werken niet of nauwelijks
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.