- Hendrik7116 september 2024 om 19:16
Goedenavond,
Ik ben Hendrik 53, en heb al zo`n 25 jaar rugklachten.
Ik ga nu een traject in “leren omgaan met pijn”.
Heel erg kort door de bocht heb ik een vraag:
Ik slik al heel wat jaren allerlei pijnstillers van pcm tot oxycodon en van diclofenac tot meerdere tetamine infuses.
Nu slik ik (begonnen met 5 mg) iedere dag tussen de 30 en 60 mg oxycodon.
Ik slik dit puur om te kunnen werken, een vrije dag probeer ik niets te slikken en veel te rusten.Is het verstandig om oxycodon te blijven slikken om te kunnen blijven werken??
Want het is ook al veel meer geweest aan mg, ben bang dat het iedere maand weer meer wordt qua medicatie.Met vriendelijke groet,
Hendrik M1 reactieReagerenSuus16 september 2024 om 19:51Je kunt dit beter met je behandelend arts bespreken en vervolgens met je arbo arts.
In het traject leer je een balans te zoeken in je activiteiten en afhankelijk van je klachten, kan dat met medicatie zijn.
Medicatie alleen om te werken zal niet bedoeling zijn, maar helaas kan het soms wel nodig zijn om medicatie te gebruiken om en te kunnen werken en daarnaast ook een privé leven te hebben.
Bespreek met je behandelend arts en de therapeuten in het traject je medicatie gebruik, dat komt ook aan de orde als het goed is en vraag die wat qua arbeid voor jou reëel is om te kunnen doen.
Dan kun je dat vervolgens met je arbo arts bespreken .(Op dit forum krijg je geen advies van een (huis) arts, ik reageer vanuit mijn eigen ervaring met chronische rugklachten en het “leren leven met…” traject.)
Reageren