Zoeken Vraag het forum

blijvende gewichttoename na stoppen AD/

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

beste

ik heb 7maanden aan de paroxetine gezeten 30mg,aangezien ik hier 15kilo van was bijgekomen 110 naar 125kg. overgestapt op prozac 40mg .kwam tijdelijk niet meer bij viel zelfs 2kilo af (123) maar nu sinds 7dagen ineens gestopt met al die troep (heb weekje 20mg fluoxetine nog genomen en dan gedaan…sta nu op wachtlijst voor therapie aangezien het toch niet van mijn angsten afhielp en ik er enkel bijwerkingen van had en ik zelfs vermoedde het serotoninesyndroom te hebben want voel me veel beter sinds ik ineens niets meer van die ad neem.

Maar ik Neem nu dus enkel nog Xanax 3 x 0,25mg of 1 xanax retard en 1x 0,25mg per dag.

lage dosis dus en daarmee heb ik mijn angsten onder controle momenteel maar ik val dus geen gram af integendeel ben er weer 2,5kg bijgekomen deze week ???
    word er moedeloos van. ik ga elke dag 1,5uur snelwandelen (al een maand). ik vind in de spiegel dat ik er beter uitzie,en denk elke keer dat ik ben afgevallen maar nee hoor kom gewoon nog bij Gadverdammee.Let echt op mijn voeding en eet niet meer dan 2000kcal per dag

is het nog door die afkick van AD of kom je van xanax ook bij ?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Nagenoeg alle benzodiazepines hebben deze bijwerking. De Xanax zou dat wel in mindere mate hebben. Maar je lichaam moet ook eerst weer aanpassen. Dat gaat dus niet in 7 dagen. Je zult dus nog even geduld moeten hebben

Reageren
Reageer op: blijvende gewichttoename na stoppen AD/
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.