- Anoniem17 januari 2014 om 22:32
Hallo,
Ik heb in vlagen last van heftige pijnen, daarom heb ik van de dokter tramadol voorgeschreven gekregen. Echter slik ik ook ritalin en citalopram. Van de citalopram was deze dokter wel op de hoogte, en ik ben ook gewaarschuwd voor het serotoninesyndroom maar van de ritalin was deze dokter niet op de hoogte omdat ik dit bij een andere apotheek haal. Kan ik deze drie samen combineren. Of neemt het risico op het serotoninesyndroom dan nog meer toe. Of zitten er nog andere risico’s aan verbonden.(mijn vraagteken doet het niet:P)
Groetjes gast
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 januari 2014 om 22:35Het is natuurlijk niet goed als een arts niet op de hoogte is van de medicatie die je gebruikt. Ik vind het nogal een vreemde combi de ritalin en citalopram.
Reageren
Was de dokter die je de ritalin voorschreef dan wel op de hoogte van de citalopram?Anoniem17 januari 2014 om 22:38Ja, hij is er vanaf op de hoogte. De pijnstillers heb ik gekregen van een spoeddienst arts. De ritalin gebruik ik niet altijd. Maar ik heb veel leerwerk te doen morgen. Maar met de pijn kan dat sowieso niet, daarom moet ik de tramadol slikken.
ReagerenJohn (moderator)
17 januari 2014 om 22:48De tramadol en de citalopram is al geen geweldige combinatie maar kan.
Maar de combi van ritalin en citalopram is zorgelijker.
Reageren
Ik zou je willen aanraden om uiterst terughoudend te zijn met de combinatie van al deze middelen.Anoniem17 januari 2014 om 22:53waarom is de combinatie van citalopram en ritalin zorgelijk?
ReagerenJohn (moderator)
17 januari 2014 om 23:02Citalopram is een antidepressiva. Heeft dus invloed op je serotonine heropname. Het wordt dus voorgeschreven bij depressies en psychische stoornissen. Borderline bijvoorbeeld. Het gebruik van Ritalin dat eigenlijk de zelfde werking heeft als amfetamine, speed dus, wordt ten zeerste ontraden in combinatie met een aantal medicijnen tegen depressies en psychische aandoeningen. Omdat werkingsgebieden in de hersenen elkaar overlappen.
Reageren