- Dupper23 januari 2026 om 17:49
Kan ik dexamfetamine en tramadol combineren?
Voor mijn add slik ik dagelijks 3 x 10 mg dexamfetamine. Na het verwijderen van 2 verstandskiezen kreeg ik van de kaakchirurg een recept voor 600 mg ibrupofen (3x per dag). Omdat de pijn na een week erger werd schreef de kaakchirurg nu 50 mg tramadol (3 x op een dag, maar ik zal het eerst alleen snachts proberen) voor om eventueel met de ibuprofen en paracetamol te combineren.
De kaakchirurg en mijn huidige apotheek is echter niet op de hoogte van mijn dexamfetamine gebruik, omdat ik deze van een andere apotheek krijg. Ik heb het wel gemeld bij de apotheek en daar zeiden ze dat ik de tramadol met alles mocht combineren, maar dat lijkt me bijzonder.Kan ik dit veilig combineren? En is het verstandig om het alleen bij 1x 50mg tramadol in de nacht te houden? Mijn laatste 10mg dexamfetamine neem ik rond 17:00.
1 reactieReageren
Peter (huisarts)
24 januari 2026 om 14:56Ja dat kan. Inname tijdstip maakt niet uit.
En er is een hele lijst van middelen die niet zou kunnen met deze middelen…
Reageren
Maar je kunt het ook zelf lezen als je kijkt naar de “interacties” onder beide middelen (te vinden in de bijsluitertekst).
Daar staan alleen ook groepen van middelen, en dat is niet altijd even duidelijk..
Maar de apotheek zou het moeten kunnen vertellen!