- Eclip18 februari 2013 om 10:08
Hallo,
Ik ben een 17 jarige met de indicatie PDDNOS en MCDD.
Ik krijg al een aantal jaar de medicatie Dipiperon voorgeschreven, wat mij helpt
om mij beter te concentreren en het laat mij meer op mijn gemak voelen,
vooral in stressvolle situaties (zoals examens).Nu heb ik een aantal keer dexamfetamine geprobeerd in combinatie met mijn eigen medicatie, en dit pakt heel erg posief uit op mijn gedrag.
Ik heb van mijn eigen medicatie als ongewenst bijeffect dat ik slomer, minder sociaal en ondernemingsloos wordt.
Als ik dexamfetamine erbij neem, wordt ik sneller in het uitvoeren van mijn opdrachten, sociaalvaardiger en heb ik zin om dingen aan te pakken en te doen.
Dit samen met de stressvermindering en extra concentratie van dipiperon laat mij voelen als een normaal persoon. Waar ik geen(nauwlijks) last meer heb van autistische trekjes.Ik vraag mij daarom af of de combinatie schadelijk is voor mij, en of mijn ouders/de dokter raar op zullen kijken als ik deze combinatie voorstel.
Ik zie graag een reactie tegemoet.
1 reactieReagerenEmma23 februari 2013 om 14:34Hai, ik denk dat je deze specifieke vraag het best aan je eigen arts kunt stellen. Ik denk niet dat we je hier het forum kunnen juist kunnen adviseren. Iedereen reageert namelijk weer anders op medicatie, sterkte en combinatie van medicatie.
Succes Emma
Reageren