- Anoniem3 maart 2014 om 17:00
Hallo allemaal,
Ik ben vandaag bij de dokter geweest en heb proefmedicatie gehad, ritalin.
Nu is de bedoeling dat ik dat voor een tijd ga slikken en kijken hoe het gaat.
Mijn punt is nu dat ik over 3 weken (op 21 maart) ’s nachts een feest heb, en dan was het plan dat ik xtc zou nemen.
Ik heb het al eerder gedaan, dus ik weet hoe xtc werkt.Nu wil ik weten dat als je ritalin gaat slikken de 3 weken voor het feest, of je dan voor 1 dagje kan stoppen en daarna weer gewoon verdergaan met ritalin slikken? Ik wil namelijk mijn ritalin en de xtc niet combineren.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 maart 2014 om 18:56Ik raad je dringend aan om vooral geen XTC te gebruiken. Ook niet als voor een dag de ritalin niet zou nemen. De stof is dan nog lang niet uit je lichaam.
ReagerenAnoniem3 maart 2014 om 20:15Weet je hoelang het duurt voordat het uit je lichaam is?
ReagerenJohn (moderator)
3 maart 2014 om 20:22Als je zonodig die XTC moet gebruiken, wacht dan met de ritalin tot na het feest. Je loopt nogal wat risico door die combinatie.
ReagerenAnoniem6 mei 2014 om 00:30Bernard
Reageren
Ik neem aan dat een arts je pas Rilatine voorschrijft als hij daar een valabele reden voor heeft. Ongetwijfeld heeft hij je op de hoogte gebracht van die reden en heeft het weinig zin dat ik hier een opsomming geef van mogelijke indicaties.
De geneeskunde is eigenlijk de som van een groot aantal deelgebieden. Eén daarvan is de leer der interferenties. Bedoeld wordt: de wetenschap die zich bezighoudt met na te gaan hoe het lichaam reageert wanneer een patiënt meerdere geneesmiddelen tegelijkertijd neemt, medicatie samen met drugs gebruikt, verschillende drugs combineert enz. . Gezien het enorm grote aanbod van geneesmiddelen, drugs en stoffen allerhande is het ondoenbaar alle mogelijke combinaties en de gevolgen ervan te onderzoeken en te kennen.
Ondertussen is je feest afgelopen en ben je wellicht uitstekend geplaatst om het effect van de combinatie te kennen. Zelf heb ik voldoende ervaring met Rilatine Modified Release 30 mg om te weten met welk kaliber geneesmiddel we hier te maken hebben. Gezien je op de dag van het feest de gewenningsfase al voorbij was ben ik er tamelijk zeker van dat het niet innemen van je Rilatine op die bewuste dag en het slikken van je xtc’tje die avond probleemloos verlopen is. Let wel: 1. dit is enkel mijn opinie en geen wetenschappelijk onderbouwde stelling 2. ethisch en moreel keur ik dergelijke experimenten ten stelligste af 3. ik begrijp best de aantrekkingskracht van de chemische pillen en poeders. En risicogedrag bij jongeren bestaat al duizenden jaren en zal blijven bestaan tot het einde der tijden. Daarover zeuren of preken is zinloos. Beschouw je huidige ik-modder-maar-wat-aan-periode als een eindige fase.
Laatste opm.: bevraag je arts es grondig over die Rilatine (niet alle medici zijn van het nut ervan overtuigd) [‘Rilatine’ is de naam van het product in België, in Nl. is het ‘Ritalin’]
Hou je taai!