- Jay7 april 2018 om 22:43
Ik gebruik al 12 jaar oxycontin en oxynorm. Oxycontin 3x daags 20 mg en 2x daags 10 mg en Oxynorm 3x daags 5 mg bij pijnaanvallen. En sinds 2 jaar fentanylpleister 25 mg per 72 uur. Heb erge pijn in de testicles met uitstraling naar de penis, linkerzij en voet. Heb diverse pijnpoli’s bezocht. Geen enkel medicijn helpt. Denk dat zeker een stuk of tien verschillende medicijnen heb gehad, injecties en dernervaties. Alleen morfine verzacht de pijn. Na 11 jaar afgekeurd te zijn geweest, heb ik mijn oude mijn beroep als docent weer opgepakt. Hierin heb ik genoegdoening en voel de pijn minder tijdens mijn werk. (de UWV heeft liever dat ik thuis zit, ben nog steeds afgekeurd) Na in behandeling te zijn geweest in acht ziekenhuizen in 12 jaar (ben momenteel nog onderbehandeling bij twee ziekenhuizen), is mij duidelijk geworden dat ik voor de rest van mijn leven met morfine verder moet. Denervatie van de zenuwen heeft helaas niet geholpen. Heb zeer pijnlijke en nare behandelingen op de pijnpoli’s ondergaan in de hoop op enige verlichting. Dosering van de morfine is met de tijd mee veel hoger geworden. Helaas kan het niet anders. Als je zelf met hevige pijn zit, kan je over morfine oordelen. Het is makkelijk vanaf de zijlijn te schreeuwen dat morfine verslavend werkt enz enz. Het komt bij mij voor dat ik op sommige dagen op de helft van de dosering zit, hierdoor kan ik opmaken dat ik niet eraan verslaafd ben geraakt. Om obstipatie tegen te gaan drink ik veel water, 2,5 liter per dag. Langzamerhand heb ik ook geen probleem met het slapen. Iedereen die morfine gebruikt, doet het met een goed overwogen reden. Je kiest er niet zelf voor. Er is gewoon geen ander middel om de pijn dragelijk te maken. Wel adviseer ik dagelijks bezig te zijn met een hobby, wandeling, werk enz.
Ahim27 juni 2018 om 01:30Hallo ..al een tijd heb ik hernia rug en nek ..eigenlijk mijn hele ruggeraad is scheef volgen MRI scan ..in het begin heb ik van huisarts tramadol (morfine )37.5/325mg gekregen wat wel wat hielp..bij alle eerdere onderzoeken (MRI scan ) bleek dat ik met een gevorderde hernia te maken had en is vastgesteld..bij de laatste onderzoek bij een andere neuroloog bleek hetzelfde probleem duidelijk te zien maar volgens hem moest ik naar fysiotherapie.en moest ik ook stoppen met tramadol 37,5/325..en doorgaan met 50 mg tramadol . Heb ik ook gedaan..volgens therapeut was het ook een gevorderde hernia en het massage heeft niet geholpen..later kreeg ik tramadol 100 dat ook niet hielp ..wanneer ik vroeg dat tramadol 37,5/325 wel wat hielp zijden ze dat tramadol 50 en 100 hetzelfde is .nu gebruik ik oxycodon hci Aurobindo Gerard 10 mg gebruik dat volgens hun ook morfine bevat helpt ook niet .en deze gebruik ik nu een week of twee met tranen in de ogen van pijn ..
.
ReagerenMonique22 juli 2018 om 00:04Ik gebruik oxynorm per dag 3x 10mg en oxycontin 3x 20mg met daarbij paracetamol om het nog een extra boost te geven. Ja er zijn bijwerkingen maar heb ik totaal geen last van ja ik merk wel als ik soms een dag heb het gaat een beetje en neem iets minder dan word ik gek van de jeuk en nerveus items. Maar de pijn is nu goed te doen. Dus ik klaag niet
ReagerenEveline23 juli 2018 om 06:46
ReagerenOok ik vroeg me af wat nu t verschil is tussen oxycodon en oxycotin. Ik begrijp dat er nauwelijks verschil is. Dat oxycotin itt oxycodon ‘verlengde afgifte’ kent, dat klopt niet (helemaal). Ik slik namelijk oxycodon-met-verlengde-afgifte. Het is t enige middel dat helpt tegen (vrijwel) dagelijkse zenuwpijnen in mijn linker onderbeen en -voet. Het is het restant van een groot(!) hernia.(spoedoperatie nov.2009 ivm verlamming/parese) De onderste twee zenuwen zijn daardoor beschadigd bij de wortel en – momenteel en al jaren- zijn ze ‘ingepakt’ en uit hun natuurlijke baan gedrukt door intern littekenweefsel. “Niet operabel, veel te gevaarlijk, het is zooitje daar onder in uw rug” aldus de neuroloog.
Ook ik herken t niet kunnen slapen, (ook bij mij werkt het peppend, naast pijnstillend) voldoende slaap krijgen- door pijn of pijnstiller- is dus n groot probleem.
Ik slik ze (10mg) alleen als t nodig is maar dat is, helaas, vrijwel dagelijks. Al n paar jaar inmiddels maar ik merk niets van enige verslaving. (Ik zag er wel onlangs n tv-programma over- verslaafd aan oxycodon/tin!! … Maar dat waren wel extreme gevallen! En foutief gebruik. 14×20 mg of meer per dag ‘want t voelde zo lekker’.
Ook de ‘verstoppingskwaal’ ken ik en dan neem ik gewoon “stoelgangthee” (kruidenthee met oa senne e/o venkel) verkrijgbaar bij supermarkt of drogist, en effectief.
En de jeuk, ook n beruchte bijwerking volgens mij.
N.b. door de enorme lijst vreselijke bijwerkinge in de bijsluiter, durfde ik t aanvankelijk niet te slikken… Maar die zenuwpijn is niet te harden! Zoals ik wel vaker zeg: ik zat weer tegen het plafond!
En vooralsnog is dit t enige dat helpt,dus is de keuze snel gemaakt.
Kaatje24 augustus 2018 om 23:12Hallo iedereen die dit forum leest, mijn verhaal is dat ik polyartrose en polyneuropathie heb. Al jaren bij de pijnpoli in het (toen nog) het Havenziekenhuis en heb daar nu nog zeer goede begeleiding van de anesthesiologenoemde. Vele behandelingen gehad zoals zenuwblokkades, veel verschillende soorten medicatie, herniaoperatie, nu op dit moment gebruik ik 15mg s’morgens en 20mg oxycodon in de avond, daarbij voor de doorbraakpijn 1 tot 5 capsules van 5mg snelwerkenden oxycodon. De scherpe kantjes zijn ervan af, maar gelukkig denken de anesthesiologen verder voor mij. Ik ben naar het Erasmus MC te Rotterdam doorgestuurd voor een neuromodulatie, dit dan voor de polyneuropathie en wacht nu op groen licht. Dus dan kan ik iig minderen met de oxycodon. Ik zal het toch blijven gebruiken met paracetamol voor de polyartrose. Aangezien ik totaal geen NSAID mag hebben ivm een anafalactische shock in het verleden is de oxycodon een reddende engel, en verslaving……. Nee lees de fabels en feiten over oxycodon maar. Zeer tevreden over de oxycodon. Met dank aan de zeer goede anesthesiologenieuws van het Havenziekenhuis en het Erasmus MC te Rotterdam ?
ReagerenKaatje24 augustus 2018 om 23:29Even een correctie op het vorige bericht, 2 foutjes staan erin. Ik schrijf anesthesiologenoemde en anesthesiologenieuws dit moet uiteraard zoals jullie begrijpen anesthesiologen zijn. Tja autocorrect en niet controleren wat ik geschreven heb. Dus opgelost ?
Reageren