Zoeken Vraag het forum

allergische reactie tramadol?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • iemand

Ik heb al vaker tramadol gebruikt en nooit ergens last van gehad gisteren ook nog gebruikt ook niks en nu heb ik het net ingenomen en even daarna voel ik mijn lippen en neus helemaal tintelen dus ik vraag mijn man of hij iets ziet en hij zegt is helemaal dik en rood.
    Dus ik kijk in de spiegel en inderdaad helemaal dik en rood.
    Kan je hier opeens allergisch voor worden?

3 reacties
    Reageren
    Anoniem

Hm, denk dat je deze vraag het best aan je eigen arts kunt stellen. Wat zegt de bijsluiter?

Reageren
    Anoniem

Ik heb precies hetzelfde! Heb het ruim een jaar 4x per dag geslikt zonder problemen. Nu al ruim anderhalf jaar ca 1 pil per maand. Gister opeens gezwollen lippen en tintelingen. Nu, 24 uur na inname nog steeds licht gezwollen en tintelend. Ik ga het wel bij mijn arts navragen na de kerst..

Reageren
    Ik 1 september 2021 om 13:19

Ik heb al 3 jaar last van multiple tendinopathie met continu pijn, maar vooral ’s nachts onderbreken de pijnen mijn slaap.

Vorige week kreeg ik Zaldiar voorgeschreven. Tot mijn genoegen kon ik eindelijk een keer 4 u aan een stuk doorslapen. Daarna was het medicijn, 1 pilletje waarschijnlijk uitgewerkt.

’s Morgens nam ik een licht ontbijt. Zowat 2,5 u later werd ik misselijk, begon hevig (echt lekkend) te zweten en nog eventjes later moest ik hevig overgeven. Na 4 u misselijk en maagpijn verdwenen de klachten langzaam.

’s Anderdaags het zelfde patroon. Ik had geen verhoging en mankeerde, op lichte duizeligheid na, niets. Het was heel lang geleden dat ik me nog zo onwel had gevoeld en het overgeven van schuim vond ik vreselijk.
    Ik begon al te vermoeden dat het met het medicijn te maken had. Toen ik de bijsluiter las, merkte ik dat er toch gelijkaardige bijwerkingen stonden vermeld. De arts had me nochtans verteld dat het een medicijn was met weinig bijwerkingen en deelde me mee hoe ik, bij geen effect, na een maand moest verhogen met ook inname ’s morgens. Daar ben ik dus nooit aan toegekomen.

Nadat hetzelfde patroon zich een derde maal herhaalde, ben ik gestopt met dit medicament. De problemen bleven nu na het ontbijt weg.

Nooit eerder was ik vertoonde ik allergische reacties. Ik heb deze bijwerkingen uiteraard online gemeld.

Wat ik wel heel vreemd vind, is deze reacties pas NA de nachtrust EN een uur of 2 à 3 na het ontbijt.

Daar zo ik graag een verklaring voor krijgen.

Met vriendelijke groet

Reageren
Reageer op: allergische reactie tramadol?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.