Zoeken Vraag het forum

afkicken efexor xr

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • mous

heb ongeveer 5,6,7 jaar weet niet precies meer efexor geslikt 3 x daags 37,5,heb voor een paar jaar terug 1 weg gelaten en nu voor 3 weken terug de andere twee langzaam afgebouwd.
    Maar hoelang duurt het afkicken ongeveer na een aantal jaren geslikt te hebben?

4 reacties
    Reageren
    kees

Hoi mous,

Ik ongeveer 12 jaar en heb verschillende keren geprobeerd af te kicken. Ik wou dat ik je kon vertellen hoe lang het duurt. Als ik de bijsluiter vergelijk met die van 12 jaar geleden dan is hij twee keer zo groot geworden. Zit met het zelfde probleem. Ik heb het idee dat mijn zenuwstelsel behoorlijk is aangetast en mijn lichaam heel veel moeite heb om de signalen weer juist te interpreteren. Ook worstel ik met het feit dat ik mezelf medeplichtig voel omdat ik zelf om hulp heb gevraagd bij arts en psychiater, zelfs 5 maanden in een kliniek. Maar op de momenten dat ik doordraaide was ik zo kwetsbaar en alles wat ik voorgeschreven kreeg nam ik klakkeloos aan. Ik weet niet of andere mensen dat herkennen.
    Nu weet ik dat dat niet verstandig was, maar zo gaat dat als mensen worden voorgelogen en slecht voorgelicht. ik heb meerdere antidepressiva voorgeschreven gekregen zoeen 7-tal, en soms ook combinaties. Heb meegemaakt dat psychiaters maar wat doen en uitproberen, dus daar hoeven we ook geen hulp bij het afkicken van te verwachten.
    Misschien helpt het om de handen in een te slaan en in ieder geval proberen te voorkomen dat in de toekomst jonge mensen het zelfde gaan meemaken.

Vandaar dat ik de volgende documentaire en site wil verspreiden:

http://www.youtube.com/watch?v=hF033IqrFqw&feature=related

Reageren
    Gus

Dag allemaal,
    Ik moet er niet aan denken om mijn SSRI’s te stoppen.
    Ik slik al 17 jaar antidepressiva, alles, alles geprobeerd en nu aan de Effexor (venlafaxine), en dat gaat goed. Maar als ik ga stoppen, ga ik lopen, wandelen; dat helpt mij nu ook al. Het maakt mijn gedachten “vrij”; ik ben dan minder bezorgd en zie het leven door een “roziger” bril dan normaal.
    Sterkte, Gus

Reageren
    karine

ik neem 2jaar efexor, voel mij veel beter maar onlangs heb ik last van troebel zicht,nachtzweten en veel vergeten.ik heb geprobeert om af te bouwen maar inderdaat heb ook last van een soort kloppen ik mijn hoofd ,ni te doen ,dan blijf ik die pillen wel nemen ,maar hoe lang nog?

Reageren
Reageer op: afkicken efexor xr
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.