- K.B18 juli 2011 om 14:20
Goedendag iedereen!
Mijn vriendin gebruikt al een paar jaar (ongeveer drie) Oxazepam. Ze slikt ze sowieso elke dag. Soms wel drie tegelijkertijd. Kan het zo zijn dat een van de bijwerkingen is dat ze in de war is en daarom mensen verzint die niet zijn? Ik vraag me dus af wat de langdurige bijwerkingen zijn.
Met vriendelijke groeten,
Karin
5 reactiesReagerenAnoniem18 juli 2011 om 21:23[i]De belangrijkste bijwerkingen zijn: sufheid, spierverslapping en/of geheugenverlies. Deze effecten worden versterkt door het gebruik van alcohol. Men dient er rekening mee te houden dat dit middel de concentratie ongunstig beïnvloedt: voorzichtigheid bij autorijden, het bedienen van machines, en andere zaken waarbij men zich goed dient te concentreren, is geboden. Met name voor ouderen geldt dat zij beter een korter werkend middel zouden moeten gebruiken in verband met het hogere risico op verkeersongelukken. Het middel heeft een halveringstijd die tot meer dan 24 uur kan oplopen. Dit betekent dat het middel ook na een nacht slapen nog doorwerkt. Tolerantie (een hogere dosis nodig hebben voor hetzelfde effect) kan al na enkele weken ontstaan. Andere bijwerkingen zijn: (sommige zijn zeldzaam) dubbelzien, hoofdpijn, verstopping, gewichtstoename en verhoogde eetlust, misselijkheid, minder behoefte aan seksualiteit, verlaagde bloeddruk, depressie, onverschilligheid, demotivatie en luiheid, droge mond en katergevoel bij het ontwaken, vergeetachtigheid (vooral in het begin en bij hoge doseringen), gevaarlijk en onverantwoord gedrag (in combinatie met alcohol).[/i]
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Diazepam
ReagerenK.B18 juli 2011 om 22:19Dus mijn vriendin liegt?
ReagerenIris9 augustus 2011 om 20:20K.B. kun je misschien wat duidelijker zijn? Wat bedoel je precies? Ik vind het trouwens opvallend dat jouw vriendin deze zware medicijnen gebruikt? is ze erg ziek? wat heeft ze precies voor een ziekte?
ReagerenG.S.2 juni 2012 om 22:05Dit zijn de bijwerkingen van diazepam…niet van oxazepam. Als je kopieert, doe het dan wel goed 😉
Reagerengreintje14 december 2012 om 09:29Ik slik zelf oxazepam. in de bijsluiter staat dat waanbeelden idd een bijwerking kan zijn bij een hoge dosering
Reageren