Zoeken Vraag het forum

wel of niet stoppen medicatie ivm angsten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem

Hallo

vorig jaar ( ook rond deze tijd) was ik afgebouwd met cymbalta in 7 weken in overleg met de huisarts.
    ik wou er toen van af omdat het mij niks hielp.
    maar naar een paar maand ging het weer bergafwaarts, en op aanraden van de huisarts ben ik er weer aan begonnen.
    ik heb het voor angsten.
    in het verleden heb ik enge aanvallen gehad.
    mn linkerarm zat geen gevoel meer in, ik begon raar te praten en ik zag vlekken voor mn oog.
    een keer mee naar de huisarts gegaan, en die zei migraine met aura. maar ik had naar die tijd geen hoofdpijn.
    een andere dokter zei hyperventilatie en stress enz.enz.
    ik voel me alle dagen angstig en heb alle dagen een raar gevoel in mn arm.
    iedere keer ben ik bang als ik weer zo’n aanval krijg, en als ik dan denk als het een migraine met aura is, maar als het dan wel een tia is.
    die angsten spelen me dagelijks door het hoofd.
    ik loop bij een psycholoog.
    die vroeg wat ik er van vond om met de cymbalta te stoppen ( afbouwen) omdat ik er geen baard bij heb en de angsten blijven,
    hij vroeg om aftebouwen en als het niet gaat “af en toe” een oxazepam in te nemen.
    ik hoop als mn verhaal een beetje duidelijk is.

groetjes

5 reacties
    Reageren
    Querijn

Ik wil eigenlijk helemaal niet op jouw vraag ingaan, omdat jouw psycholoog jou veel beter kent en goed weet wat de volgende stap in de behandeling kan zijn.

Ik ben wel benieuwd naar de aard en de (mogelijke) oorzaak van jouw angsten. Weet je hoe dit bij jou zit? Hoe het dus komt dat je zo bang kunt zijn voor je arm, en voor tia’s in het algemeen?

Reageren
    anoniem

de psycholoog ben ik nu 2 keer geweest.
    heb vandaag een afspraak met de huisarts om te kijken wat die er van vind.
    omdat ik angstig ben voor tia’s enzo dat komt omdat ik in het verleden van die aanvallen gehad heb.
    ik loop ook bij een psychiater en die adviseerd me risperdal erbij te gebruiken en door te gaan met cymbalta.
    dus ik kan beter stoppen met de psycholoog, want zo weet ik zelf niet wat ik wel of niet het beste kan doen.

Reageren
    brenda A

je bedoelt de psychiater? 2x is niet veel he?
    niet teveel wisselen, je vertrouwt hem en laat hem iets proberen, of je doet het niet, bespreek inderdaad maar even met de huisarts.
    maar, een antwoord wat je moet doen, kun je hier niet krijgen omdat wij jou en de omstandigheden zo niet kunnen/mogen beoordelen.
    Je zou er wel iets bij kunnen doen en dat is naar een Klassiek Homeophaat gaan, deze klachten zijn ook in de Homeophatie bekend en vaak goed te behandelen, als je extra verzekerd bent dan wordt het betaald(even nakijken)/
    maar doe dit niet zonder het aan de behandeld arts te vertellen.
    Sterkte, ik ken die angst van jou van vroeger, het is inderdaad afschuwelijk
    Brenda

Reageren
    anoniem

hallo brenda

ik heb bij een homeopaat gelopen,
    ik heb een iris…..? gehad.
    ik ben veel afgevallen zonder een reden. enz enz.
    de homeopaat zei als ik het met de schildklier had.
    ik ben een paar keer in bloedprikken geweest, maar de schildklier zag er goed uit.
    alle waarden van de schildklier dus.
    de homeopaat vond dat vreemd, en was er sterk van overtuigd als het toch de schildklier is.
    ik was er een paar keer mee naar de huisarts gegaan, en die zeiden als er niks met de schildklier is, want dat hadden ze dan wel gezien in het bloed.
    dus ik ben ermee gestopt.

Reageren
    Anoniem

Als je verscheidene TIA’s hebt gehad, word je daar neem ik aan voor behandeld. Bijvoorbeeld met bloedverdunners. Klopt dat?

Reageren
Reageer op: wel of niet stoppen medicatie ivm angsten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.