Zoeken Vraag het forum

testosteron AndroGel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Chrisz

Hoi,

Als eerst informatie overmezelf
    Leeftijd: 15
    Postuur: mager
    Gewicht: 45kg
    Spiermassa: Gespierd omdat k veel train

Ik zag laatst dat mijn vader testosteron gebruikt omdat hij blijkbaar hormonen tekort had ofzo. Dus heb ik dat een keer opgezocht, en las ik dat je er langer(Groei bevordert), volwassener van kan worden, spiermassa laat toenemen.
    Dus ik dacht, dat lijkt me wel wat, maar een “stemmetje” in mijn hoofd verteld me dat ik het neit moet doen en eerst informatie meot vragen… Ik ga dat dus neit aan mijn ouders vragen want die pakken ’t meteen af

Dus hier mijn vraag:
    Kan ik testosteron Androgeld gebruiken om mijn spiermassa te bevorderen, langer te worden en gewoon volwassener te worden? Want ik vind mezelf eigenlijk bets klein, nm 1.70m
    Dus ik hoor graag van iemand die er echt wat van
    weet en mij echt goed informatie kan geven, want ik las ook dat het gewoon je groei accuut kon laten stoppen.

Groetjes

Chris

4 reacties
    Reageren
    Anoniem

Het gebruik van dit soort hormonale medicatie zonder overleg met de huisarts is ten eerste onverstandig en ten tweede een risico voor de gezondheid, en ten derde illegaal.

Bovendien kom je nog in de groei van de puberteit en zul je ook als je helemaal niets doet de komende jaren flink groeien, zowel in de lengte als in de breedte.

Hoe lang ben je? En heb je jouw BMI (http://www.voedingscentrum.nl/bmi.aspx) al eens berekend? En valt jouw lengte binnen de groeicurve? Zie: http://www.kindengroei.nl/site/index.php?id=36

Reageren
    Chrisz

Hey,

Dankje voor je reactie, wat jij zegt, waarschijnlijk groei ik toch nog, bedankt! Ik heb zwaar ondergewciht trouwens

Reageren
    Irma

Als je ondergewicht hebt, en je weet niet hoe dat komt, ga dan naar de huisarts. Het kan zijn dat je een groei- of ontwikkelingsstoornis hebt waarbij de huisarts je, als je er tijdig bij bent, goed mee zou kunnen helpen. Wat je inderdaad al helemaal niet moet doen is op eigen houtje zonder controle door een arts zomaar medicijnen gaan gebruiken die niet voor jou bedoeld zijn. Zo’n jonge kerel die ondergewicht heeft, vind ik echt zorgelijk. Laat je weten wat de huisarts ervan vindt?

Reageren
    chrisz

k ben al bij diverse artsen geweest, ook int ziekenhuis etc, maar die kunnen niks vinden, ze zeggen dta het mijn bouw is :-

Reageren
Reageer op: testosteron AndroGel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.