- Anoniem21 december 2025 om 13:08
Dag
Ik ben sinds gisteren Medrol 32mg aan het nemen voor de carpale tunnelsyndroom (had graag enkel spuitje gehad maar dokter wou pillen geven). Ik heb een angststoornis achter de rug maar laatste tijd is het weer teruggekomen terwijl ik het onder controle had. Ik was sowieso al bang dat ik een allergische reactie zou krijgen, het is ook een sterk spul blijkbaar. Na het nemen last van mijn maag en duizelig daarna zakte het weer, in de avond lichte benauwdheid (heb ik vaker bij angst, ik was ook telkens aan het piekeren op een allergische reactie). Vandaag opgestaan met rode wangen, het is blijkbaar een veel voorkomende bijwerking maar door die roodheid ook wat irritatie aan mijn oog of jeuk, maar het is niet te zien en zeker niet altijd aanwezig. Nu ben ik bang dat het een allergische reactie is, ze zeggen op het internet dat je moet afwachten omdat het een veelvoorkomende symptoom is tenzij je benauwd bent. Maar is dit nu angst? Ik veronderstel dat de benauwdheid wel serieus moet zijn als het een allergische reactie is.Ik weet dat ik best een arts bel, maar omdat het weekend is wacht ik liefst af ook om mezelf niet te alarmeren en niet in te gaan op mijn angstgedachten. Ik moet binnen een half uurtje nog een dosis nemen (1x per dag)
2 reactiesReageren
Peter (huisarts)
21 december 2025 om 16:32Ik ken geen Medrol 32 mg..(alleen Depo Medrol, maar dat is een injectie)
Reageren
Belgisch gebruik??
Als het corticosteroiden per tablet zijn dan kun je daar wel bijwerkingen van krijgen.
Rode wangen/ hoofd heb ik vaker gezien. Een soort “flushes” ook. De bloeddruk kan er ook van stijgen.Anoniem21 december 2025 om 20:18Ja ik woon inderdaad in België. En het zijn corticoiden in tabletvorm. De rode wangen zijn nu voorbij maar wel last van hoofdpijn en maag nu, ik weet niet of het verstandig is om ermee te stoppen en morgen naar de huisarts te bellen voor een injectie of gewoon door te bijten.
Reageren
Krijg je dezelfde bijwerkingen als het injecties zijn?
Het heeft duidelijk wel een positief effect want mijn handen doen veel minder zeer.