1,5 week terug naar de huisarts geweest. Bloed prikken, Urine ingeleverd en bloeddruk gemeten. Nieren, lever, Schildklier, Suikers waren helemaal in orde. Bloeddruk te hoog, waarschijnlijk door mij overgewicht en vele stress. Nu heb ik Amlodipine gekregen 1,5 week terug en heb alleen maar meer klachten. Begon met stekende steken in mijn hoofd en een zere huid op het hoofd en warme armen men veel kippenvel. Kammen of een pet op deed gewoon pijn. Nu heb ik sinds een paar dagen ook super veel last van vocht in mijn enkels en onderbenen. Het is erg vervelend, want heb een staand beroep en mij benen gaan dan pijn doen en jeuken ook en ze branden heel erg en zijn ook erg warm.
Hebben meer mensen veel last van bijwerkingen van dit medicijn? Vandaag de huisarts gebeld en we gaan wat anders proberen.
Hallo,
Ik ben met Amlodipine nu 3 dagen gestopt, omdat ik erg gezwollen onderbenen en enkels kreeg. Hield veel vocht vast, huid op de onderbenen waren gloeiend en jeukte/Brandde ook erg. Huid op mijn armen ook erg gevoelig, als het langs iets heen schuurt (Bijvoorbeeld kleding) doet het al pijn. Bij de Onderbenen ook. Ook de hoofdhuid bij mij hoofdhaar veel last gehad en heel veel kippenvel/ Koude rillingen.
Nu heb ik als vervanger Hydrochloorthiazide gekregen, maar alle bovenstaande klachten zijn nog niet verdwenen. Nog steeds vocht in mijn onderbenen/ Enkels (Wel iets minder), Nog steeds gevoelige huid onderbenen/ onderarmen, want schuren tegen mijn kleding is al erg gevoelig, nog steeds veel kippenvel en nog steeds af een toe warmte op mijn huid van armen/ Onderbenen.
Ik slik ook nog PROPRANOLOL erbij.
Ik slik deze medicijnen voor mijn bloeddruk en Propranolol ook voor een stukje rust, maar kunnen al deze klachten komen door deze medicatie? Kan weer de huisarts bellen, maar die zien me al aankomen alweer.
De klachten zijn begonnen met de medicatie en nemen nog niet af na het wegnemen van Amlodipine waardoor de vocht ophoping ontstaan is.
(lever, Nieren, Alvleesklier, Schildklier, Suikers zijn in orde dus daar ligt het niet aan, want zijn een week geleden nog gecontroleerd.