amlodipine / erectie

  • #1

    hallo
    sinds aug 21 slik ik amlodipine 5 mg ivm hoge bloeddruk, maar sindsdien heb ik ook problemen met het krijgen van een erectie , amper ochtend erectie en bij de daad amper tot niet
    nu heb ik gelezen dat 1 van de bijwerkingen van amlodipine 5 mg is......erectie problemen
    vraag, kan ik nu proberen 1 a 2 weken te stoppen met amlodipine 5 mg... of erectie terug komt of wat is wijsheid ?
    p .s leeftijd 54 jaar

    Reageer
    #2

    Ik zou dat toch eerst even met je behandelend arts bespreken. Wellicht kan er gewisseld worden naar een ander medicijn

    Reageer
    #3

    Gisteren bij huisarts geweest ivm deze kwestie , hij heeft mijn bloeddruk opgemeten en die was 90/150, hij heeft toen gezegd dat ik 3 weken moest stoppen met amlodipine en dan terug moest komen ...om te kijken of er veranderingen waren/zijn ...vind zelf dat mijn bloeddruk hoog is en dan 3 weken stoppen ???
    wat is nu wijsheid...doorgaan met amlodipine of toch 3 weken wachten ..en hopen dat de bloeddruk niet verder stijgt

    Reageer
    #4

    Aanvulling , Dokter begon ook eventueel verwijzing naar androskliniek...maar wil dan liever naar de plaatselijke ziekenhuis/uroloog..p.s ze kunnen toch met een bloedtest zien naar de gehalte/hoogte testosteron of niet ?

    Reageer
    #5

    De Andros is natuurlijk de meest specialistische kliniek...
    Ik denk ook niet dat het met je testosteron te maken heeft, maar een bijwerking van het medicijn is. 90/150 valt nog wel mee hoor. Stop er eens mee en dan kijken hoe het met je bloeddruk gaat.

    Reageer
    #6

    Hallo John , ik ben nu bijna 2 weken van de amlodipine af , wel af en toe een ochtend erectie (gelukkig), de daad is nog steeds niet goed, mijn vrouw zegt dat ik geduld moet hebben i.v.m. dat ik nog maar 2 weken geleden gestopt ben met amlodipine en het misschien nog niet geheel uit mijn lichaam is...heeft ze gelijk of...afspraak tzt maken met huisarts ?

    Reageer
    #7

    Ik denk dat je vrouw gelijk heeft. Spanningen/faalangst kan dan ook nog een rol spelen

    Reageer
    #8

    Gisteren bij huisarts geweest ivm mijn genoemde klachten
    een tijdje van de amlodipine af te blijven heeft geen verbetering opgeleverd
    de huisarts wil mij cialis geven
    ik vroeg hem , is het misschien niet wijs om mij psa te controleren ?
    waarop hij zei , je hebt een onderzoek gehad in april 2021 echo gehad z,huis binnenkant van je prostaat is toen in kaart gebracht en die was uitstekend en je hebt 3 jaar geleden psa ondezoek gehad en die was mooi 3.1
    ook zei hij , ik vermoed dat het stess en spanningen zijn
    vraag...heeft hij gelijk betreft psa/prostaat en erectie probleem ?

    Reageer
    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #9

    Aanvulling ..bloeddruk was 140/90 en hij raadt aan..even geen amlodipine meer te slikken en over 2 mnd terug te komen en dan de bloeddruk op te meten

    Reageer
Reageer op: amlodipine / erectie
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief