- Elias5 juni 2024 om 16:05
Van de week ging ik mijn medicijnen ophalen ik gebruik 4 medicijnen die ik zelf moet betalen
Nu hebben ze de prijs van het duurste medicijn dat ik gebruik ldn met 50% verhoogd naar €184
Zonder dit medicijn kan ik niet functioneren het is een soort off label medicijn en mijn zorgverzekeraar wil dit niet vergoeden
Wat zou ik hiermee kunnen doen zodat het wel of deels vergoed wordt
Het is bijna niet meer te betalen ik betaal net zoveel aan medicijnen per maand als zorgpremie8 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 juni 2024 om 17:31Welke medicijnen zijn het?
ReagerenElias5 juni 2024 om 18:46Hoi John dankjewel voor je bericht
Reageren
Het gaat om de lage dosering Naltrexon 2x 1.5mg of 1x 3mg.John (moderator)
5 juni 2024 om 22:12Ik heb nog wat info nodig:
Reageren
Waar is het voor voorgescchreven?
Is het Naltrexon HCL of Naltrexon/buprepion. Heb je een generiek middel of is het een specifiek merk?John (moderator)
5 juni 2024 om 22:56Zorgverzekeraars hebben bij een aantal geneesmiddelen de mogelijkheid om alleen bepaalde varianten (bijvoorbeeld op grond van hun prijsstelling of prijsafspraken tussen zorgverzekeraar en geneesmiddelenfabrikant) te vergoeden. Dit noemen we preferentiebeleid. Als uw zorgverzekeraar voor één of meer middelen een preferentiebeleid voert, staat dat in uw verzekeringspolis. Indien een medische noodzaak bestaat om toch een duurdere variant van het middel toe te passen, kan uw zorgverzekeraar van het preferentiebeleid afwijken. De manier waarop zorgverzekeraars het preferentiebeleid uitvoeren verschilt per zorgverzekeraar. Raadpleeg voor meer informatie daarom uw verzekeringspolis of neem contact op met uw zorgverzekeraar.
bron: farmacotherapeutisch kompas
ReagerenElias6 juni 2024 om 08:03Het is voorgeschreven voor cvs en pds
Reageren
Ik zal eens contact opnemen met mijn zorgverzekeraar
Ik dien het wel altijd in als declaratie en wordt altijd afgewezen
Is het bijvoorbeeld mogelijk een los recept te krijgen nu gaat die gelijk naar mijn apotheek
Dan kan ik zelf shoppen voor een goedkopere apotheekSuus6 juni 2024 om 09:11Dat zou ik de arts vragen die het recept heeft uitgeschreven, die moet dan een nieuw recept meegeven
ReagerenElias6 juni 2024 om 11:20Ok dank je voor je bericht
ReagerenJohn (moderator)
6 juni 2024 om 19:14Ik zou dit middel niet online (illegaal) gaan shoppen. Daar neem je dan toch grote risico’s mee. Bespreek het eerst met je zorgverzekeraar en dien een verzoek voor vergoeding in.
PS
Reageren
Je kunt de medicijnen van de belasting aftrekken. Zo kun je dan in ieder geval een deel ervan nog terugkrijgen