Aan de corona vaccinaties heb ik blijvende klachten overgehouden.
Ik gebruik nu medicijnen die ik voor de vaccinaties niet nodig had.
Niemand wil ze vergoeden, niet mijn zorgverzekering en ook de overheid niet.
Er werd mij verteld dat men garant zou staan voor de bijwerkingen maar nu loop ik tegen veel muren aan.
De zorgverzekeraar en de overheid wijzen naar elkaar naar meerdere keren contact te hebben gehad.
Wat kan ik nu het beste doen ?
Misschien kun je je vraag bij een letselschade advocaat, je rechtsbijstandverzekering of het het Juridisch Loket neerleggen.
Of op een plek waar lotgenoten met de zelfde klachten te vinden zijn, op bijvoorbeeld Facebook en andere social media vast te vinden.
Daar kan men je waarschijnlijk uit ervaring beter helpen.
Dank voor uw snelle antwoord, ik ga eens een balletje opgooien bij m’n rechtsbijstand misschien hebben ze gelijkwaardige zaken met betrekking tot probleem.
Welke medicijnen gebruik je en zijn op voorschrijft van een arts?
Hoi John
Ik krijg een lage dosering Naltrexon voorgeschreven ook wel ldn genoemd door mijn huisarts.
Wel bestel ik het bij een andere apotheek dit scheelt €225 in de 3 maanden.
Op een facebook pagina van lotgenoten heb ik gevraagd of er iemand succes heeft gehad met een letselschade advocaat.
Ze gaven eigenlijk allemaal aan dat geen enkele advocaat wilde helpen.
Hoi John
Mijn huisarts heeft mij een lage dosering Naltrexon voorgeschreven of ook wel ldn genoemd ik kan eigenlijk niet meer zonder.
Ook heb ik me aangemeld op een site voor lotgenoten en de vraag gesteld of er iemand succes heeft gehad met een letselschade advocaat.
Eigenlijk gaf iedereen aan dat geen enkele advocaat wilde helpen en er niet eens aan begon daar schrok ik toch wel van.
Dus nu hoe verder is een raadsel.
Voor zover ik kan zien wordt het middel volledig vergoedt. Gaat dan wel eerst van je eigen risico af.
https://www.medicijnkosten.nl/medicijn?artikel=MYSIMBA+TABLET+MVA&id=719e7949ce7e9e8b4542754e59a096dd
Heeft je ziektekostenverzekering een reden gegeven waarom ze het niet vergoeden?
Dank voor je reactie John de verzekeraar vergoed alleen de 50mg dat voor verslavingen gebruikt wordt.
De lage dosering 1.5 tot 6mg wordt alleen vergoed bij obesitas.
Toen gaf ik aan dus ik moet eigenlijk gewoon meer gaan eten dan krijg ik wel vergoed, ik vond het maar een raar verhaal als ik eerlijk ben.
Misschien is het niet "wetenschappelijk " bewezen dat het ook bij jou klachten werkt.
Dat is dan een excuus om het niet te hoeven vergoeden.
Zou je jezelf idd een gevaarlijk BMI bezorgen, vergoeden ze het wel.
(Niet dat ik je dat aanraad hoor😉)
Heb je ook geïnformeerd of er een vergelijkbaar medicijn zou zijn, met dezelfde werking, maar andere merknaam, wat wel vergoed wordt, op de markt is?
Helaas is het in ons Zorgstelsel zo, dat wanneer geneesmiddelen of label worden gebruikt, dus voor andere aandoeningen dan die zijn vastgelegd door het CBG en het ZIN, deze niet voor vergoeding in aanmerking komen. Dat is dus bij jou ook het geval.
Ik weet iet welke klachten dat je hebt en of er dan niet een ander middel beschikbaar zou zijn. Maar dat zou je dan met je huisarts moeten bespreken.
Schrale troost:
De kosten zijn wel aftrekbaar in je Belastingaangifte. Zo zou je dan in ieder geval nog iets terug kunnen krijgen
Dank voor je bericht ik zal de facturen bewaren zodat ik deze kan doorgeven en kijken of ik aan die €400 kom vanaf dat bedrag is het geloof ik aftrekbaar van de belasting.
Het drempelbedrag is afhankelijk van het inkomen. Maar bij de aangifte goed kijken of er nog andere aftrekposten zijn ivm ziekte.