Zoeken Vraag het forum

Temazepam vervangen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sanne

Temazepam is momenteel niet leverbaar. Kun je dan zomaar op elke slaappil overstappen zonder ontwenningsverschijnselen te krijgen? Ik heb nu zolpidem gekregen maar ik las online bij iemand dat ie gewoon ontwenningsverschijnselen kreeg?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Die vraag kan niemand zo beantwoorden. Dat zal van persoon tot persoon verschillen en is vooral afhankelijk van dosering en gebruik

Reageren
    Thodoris

Vraagje, omdat Temazepam 10 mg niet verkrijgbaar was, kreeg ik Zolpidem 10 mg. Zolpidem werkte als een malle, maar ik kreeg wel lichte geheugenproblemen.

Nu Temazepam gelukkig weer beschikbaar is, krijg ik die weer. Gisterenvior het eerst weer ingenomen, maar ik viel niet in slaap. Hiervoor werkte Temazepam al jaren prima en had ik geen last van bijwerkingen.

Wat kan ik doen? Is er een overstapmanier om het maar zo te zeggen? Ik hoor het graag.

Reageren
    Suus

Bedoel je dat je nu definitiefwilt overstappen?
    Dat moet je dan met je arts bespreken, omdat die een nieuw recept zal moeten uitschrijven.
    Je kunt bijwerkingen sowieso beter met je arts/behandelaar bespreken, die kan het dan in je dossier optekenen.

Reageren
    John (moderator)

Ik neem dat je Temazepam wilt blijven gebruiken .Dan gewoon daarmee doorgaan. Dat ze niet meteen werkt kan nog met de Zolpidem te maken hebben maar dat zou vanzelf moeten herstellen. Als je het desondanks niet lukt moet je dat zoals @ Suus al schreef, met je arts/behandelaar bespreken

Reageren
    Debbie

Ik nam ook weleens een Temazepam en dat werkte prima.
    De pillen waren op en dan vraag ik 1 x per jaar een herhaalrecept. Omdat Temazepam niet te krijgen was kreeg ik Zolpidem. Ik was erg verbaasden belde de assistente of dit daadwerkelijk klopte. De werking zou precies hetzelfde zijn.
    Ik viel er wel door in slaap, maar de volgende dag draaiduizelig en kon mij niet oriënteren. Moest mij buiten aan de lantaarnpaal vasthouden, ik zag alles bewegen. Dus voor mij nooit meer Zolpidem.

Reageren
Reageer op: Temazepam vervangen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.