- PietjePuk23 november 2020 om 15:45
Hallo, mijn naam is Piet.
Ik gebruik 15 mg escitalopram dagelijks, daar kreeg ik normaal gesproken oxazepam bij, alleen was die niet voorradig.Ik heb nog temazepam 10mg liggen, kan ik daar één van nemen zonder dat het problemen geeft met mijn escitalopram? het is puur voor het inslapen.
mvg
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 november 2020 om 16:23Dat moet je dan toch even met je behandelend arts bespreken
ReagerenPietjePuk23 november 2020 om 16:56John (moderator)
23 november 2020 om 17:03Ik snap dat het niet de vraag was, maar zonder enige dossierkennis kan ik die vraag zo helaas niet beantwoorden. In principe zou het incidenteel geen probleem hoeven zijn
ReagerenPietjePuk23 november 2020 om 17:40Ik krijg Escitalopram voor een depressie en angstgevoelens.
15Mg escitalopram per dag.
Normaal; 2 0f 3 oxazepam 10mg per dag.
En ben niet bekend met allergieën voor bepaalde medicijnen.
ReagerenJohn (moderator)
23 november 2020 om 18:00Ik denk niet dat het dan een probleem zal zijn
ReagerenCatootje23 november 2020 om 19:14SSRI’s remmen de heropname van serotonine, waardoor ook minder melatonine aangemaakt wordt. Benzo’s remmen ook de aanmaak van melatonine. Minder melatonine heeft invloed op je slaapkwaliteit. Medicijnen zorgen ook voor verlies van vitaminen en mineralen. Wat doen aan oorzaken, zoals op lichamelijk niveau voeding aanpassen plus wat voedingssupplementen, lijkt me slimmer. De aanmaak van gaba kan door middel van bepaalde voedingssupplementen, waaronder creatine.
Reageren