Zoeken Vraag het forum

Ibuprofen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Dirk

Hallo, ik heb net 2 keer ibuprofen genomen van een collega van mij die roze grote medicijnen tegen hoofdpijn. Mijn vraag was is dat niet te veel om deze 2 te pakken? En verhoogd dit de bloeddruk? Hrb ik net gelezen dus van daar dat ik het even vraag voor de zekerheid

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hoe hoog was de dosering? ( hoeveel mg)

Reageren
    dirk

2x 400 mg dacht ik

Reageren
    dirk

het waren best grote pillen

Reageren
    John (moderator)

Dat zegt me zo helaas niks

Reageren
    John (moderator)

800 mg is wat veel op 1 keer. Maar voor 1 x zal dat geen kwaad kunnen,

Reageren
    Suus

De kleine ronde pilletjes zij 200 mg, de grote ronde pillen zijn 400 mg, de ovale 600 mg.
    Beetje dom trouwens om zo maar medicatie te nemen zonder eerst na te gaan wat je precies inneemt, dat kan ook verkeerd gaan.
    En als je dan al denkt een verkeerde dosis genomen te hebben, kun je beter contact met een arts opnemen.
    Je hebt nu geluk dat je niks schadelijks hebt gedaan en dat er hier snel gereageerd werd, het kan ook dat het een tijd duurt voor je een reactie krijgt. Je huisarts kan in het geval dat het nodig zou zijn, direct actie ondernemen.

Reageren
    dirk

oke bedankt voor jullie reactie. ik merk gelukkig niks kan dat nogsteeds komen? het was rond half 2 smiddags. en ik heb gelezen dat de bloeddruk hierdoor stijgt. neemt deze ook weer af na een tijdje?

Reageren
    John (moderator)

Dat komt vanzelf dan weer goed. De bloeddruk is niet het grootste risico, maar een eventuele maagbloeding. Maar aangezien je gen klachten zul je die dan ook niet meer krijgen

Reageren
Reageer op: Ibuprofen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.