Overdosis ibuprofen

  • #1

    Hallo,

    Ik heb een vraagje. Een vriend van mij heeft vannacht ongeveer 30 pillen met ibuprofen gepakt van 200 mg. Aangezien hij geen optie heeft om naar het ziekenhuis te gaan (door persoonlijke redenen), weten we niet wat hij moet doen. Zou iemand hem kunnen helpen door ons te vertellen wat we zouden moeten doen?

    Alvast bedankt!

    MVG

    Reageer
    #2

    Hallo,

    Weer een klein vraagje. Ik heb net gevonden dat actieve kool ervoor zorgt dat dit soort stoffen verwijderd worden. Hierbij heb ik medicijnen gevonden genaamd Norit. Zou mijn vriend deze tabletten kunnen nemen?

    Alvast bedankt!

    MVG

    Reageer
    #3

    Een overdosis Ibuprofen geeft een verhoogd risico op maagbloedingen.
    Naar het ziekenhuis gaan heeft in feite alleen maar zin als dit binnen 2 uur na inname gebeurt. Dan zou de maag nog leeggepompt kunnen worden. Norit had eventueel gekund maar heeft nu ook waarschijnlijk niet veel effect meer.
    Als er maagklachten optreden is het wel raadzaam een arts te raadplegen.

    Reageer
Reageer op: Overdosis ibuprofen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief