- Vlinder25 november 2025 om 21:43
Ik sta op met sombere gedachten en ga naar bed met sombere gedachten. Ik wil niet meer voelen wat ik voel. Ik voel mij iedere dag een beetje meer verdwijnen. Al 4 maanden kan ik niet eten door een slecht en pijnlijk bovengebit. De tandprothese zegt dat het een kwestie van wennen is maar ik heb er echt last van. Mijn gehemelte doet pijn, mijn oren zitten constant dicht, geen energie. Heel mijn vrouwelijkheid en leven is weg. Daardoor zit ik nu in een depressie, ik slik oxzapam en heb ook temazapan in huis. Ik ben radeloos heel mijn levensvreugde is weg. Ik heb brieven geschreven, voor mijn dierbaren. Ik ben radeloos!
Vlinder25 november 2025 om 22:10Vlinder25 november 2025 om 22:10Vlinder25 november 2025 om 22:12Sorry, voorgaande vraag was voor Mm bedoeld?
ReagerenJane30 november 2025 om 01:02Ik zou zeggen niet stressen en slaap lekker.
ReagerenVlinder30 november 2025 om 14:10Jane, als dat zo makkelijk ging dan had ik hier niet geschreven. Ik sta op met spanning en sombere gedachten, heel de dag door. En dan heb jij het over niet stressen en slaap lekker! Hoe dan, heb jij een toverstaf voor mij?
ReagerenPietje Puk11 februari 2026 om 16:44Hé Vlinder, alle mensen zijn verschillend en gaan verschillend om met hun gevoelens. Maar als depressie en bv angsten en paniek je leven gaan beheersen, dan moet je hulp zoeken. Aanmelden bij de huisarts en doorverwijzen naar de GGZ. Misschien zijn jouw klachten tijdelijk, misschien wordt er een diagnose vastgesteld. Dan weet je ook waar het vandaan komt. En wellicht kom je in contact met een goede therapeute die wekelijks bv een luisterend oor bied. Van oxazepam zelf kun je ook depressief worden trouwens. Onthoud 1 ding, depressies en nare gevoelens kunnen komen en weer gaan. Probeer zo weinig mogelijk te gebruiken ga elke dag wandelen of fietsen. Misschien heb je daar geen zin in of ben je zelfs lui, maar uiteindelijk werkt dat echt. En zeker als je snelwandeld of fietst, dan maak je een geluks hormoon aan, dopamine. Nou succes.
Reageren