- Suzan16 februari 2021 om 14:07
Hey,
Zou je het dan niet toch eens met je huisarts hebben over iets wat je gevoelens tijdelijk wat afzwakt?
Dus toch een “pammetje”? Dit heeft mij toen echt geholpen. Vraag je huisarts wat het meest milde middel is en wat de laagste dosis daarvan is om uit te proberen.
Ik heb op dit moment een vrij ernstige blessure,al 1,5 jaar en daar heb ik af en toe heel veel stress van omdat ik dan bang ben dat het niet meer goed komt. Om te slapen met de pijn had ik naast pijnstillers ook Temazepam gekregen, 2,5 mg, een half tabletje per avond. Als ik veel stress heb, neem ik een heel tabletje, dus 5 mg voor het slapen gaan of smorgens en savonds een halve. Dan ben ik in mijn hoofd ook veel rustiger.
Ik snap dat je liever geen medicatie wilt nemen, dat wilde ik ook niet na mijn ervaring met de antidepressiva 5 jaar geleden. Maar het geeft toch een stuk rust in je hoofd, waardoor je alles beter kunt over zien en daardoor krijg je ook meer rust in je lichaam en voel je je beter.
Groetjes Suzan
GVR16 februari 2021 om 14:39Hoi Suzan,
Ik heb diazepam en oxazepam liggen. Ik neem het alleen nooit. Normaal zou ik het wel doen maar voor nu ben ik een beetje bang om weer medicatie te nemen omdat mn ‘brein’/neurotransmitters’ uit balans zijn en ik door pammen te nemen het proces dat ze weer ‘in balans’ komen verstoor (naar mijn idee) waardoor het nog langer gaat duren. Doordat dit ook weer op je brein inwerkt.
Maar misschien denk ik veel teveel en te theoretisch na en moet ik het maar gewoon nemen. Zo kan het ook niet.
Denk dat ik vanavond maar een 5mg dia neem voor het slapen gaan kijken wat het doet. En of het overdag doorwerkt.
Bedankt voor je antwoord.
ReagerenGVR16 februari 2021 om 14:41Heb jij btw hier geen nare verschijnselen van gehad na stoppen ervan na enkele weken gebruik?
Of nam je het niet dagelijks?
ReagerenSuzan16 februari 2021 om 14:50Ik heb de diazepam toen van een vrij hoge dosis afgebouwd, daar heb ik toen niet echt last van gehad. En ik heb het denk ik toen bijna een jaar gebruikt,met de afbouw periode erbij.
De temazepam neem ik nu ook alweer een jaar,maar dat is minder sterk. Dus daar hoop ik ook weer goed vanaf te komen straks…….
ReagerenSuzan16 februari 2021 om 15:23Oke Suzan,
dan ga ik even bedenken en proberen wat ik ga doen
oxazepam, temazepam of diazepam.
heb ze alle 3 neem het alleen nooit. Ik ga het proberen. Denk diazepam voor het slapen zodat het de dag erna nog wat doorwerkt de rest is kortwerkend zover ik weet.Bedankt
ReagerenGVR13 maart 2021 om 13:52Helaas 10 weken verder nog geen verbetering wat een hel, wat een troep.
Neem dagelijks 6-8 paracetamol en af en toe oxazepam.
Ik zal in de toekomst nogmaals een bericht plaatsen.
ReagerenSammy24 juli 2024 om 20:23Hoge dosering natuurlijke magnesium innemen zal echt helpen!
ReagerenClaudio20 oktober 2024 om 22:07Ik herken die zenuwpijn vooral in mijn ruggegraad en ook rest van het lichaam
Ben afgebouwd van 40 naar 10 mgIk denk dat de afbouw te snel gaat
Reageren
Wordt wel langzaam wat minder maar het is een vreselijk middel ondanks dat het mij ook heeft gered in het begin.
Ik hou het op 10 want na een lange periode (slik het 25 jaar) is je lichaam er wel helemaal aan gewend alleen dat oorsuizen doet mij wel eens denken aan atoppen maar voor de rest denk ik dat ik het voor nu op veilig houKrik28 september 2025 om 08:38Dag allemaal fijn erkenning te lezen op dit forum…
Reageren
Ik ben zelf aan het afbouwen…van 20 mg naar 5..
Waar ik nu op zit…wat een hel Is dit zeg…heb voor mijn angstklachfen paroxetine geslikt…toen ik ermee begon was het nog erger..tjee wat heb ik het moeilijk gehad maar om er nu na 25 jaar gebruik vanaf te komen is ook geen pretje…volop gesuis geprik zweet onrust enz…maar ook momenten dat ik rust in mijn lichaam heb…soms denk ik boeien ik ga weer een aar de 10 mg ..maarja…das eigenlijk.niet.wat ik wil…mijn huisarts snapt er niks daar heb ik.niks aan.
Pffft. Toch maar doorzetten?
DankjewelAlais.28 september 2025 om 12:36Ja doorzetten natuurlijk. Als
Reageren
Je er toch tegen aan blijft lopen vraag een verwijzing naar een psychiater die verstand heeft van paraxotine. Huisartsen weten hier te weinig van