Zoeken Vraag het forum

Sertraline bijwerkingen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Dat is moeilijk te zeggen omdat het van persoon tot persoon kan verschillen

Arie

Slik nu 7 dagen sertaline 50 mg
    Voelde me vrijdag zaterdag goed
    Gister ook weer mezelf.
    Maar vandaag weer slecht.
    Helpt sertaline dan niet voor mij?

Reageren
    John (moderator)

Het zal toch iets langer gaan duren voordat het middel goed werkt. Lees een de bijsluiter

Reageren
    Arie

Slik nu 2 weken sertaline. Afgelopen twee weken gingen heel goed. Vandaag opeens onrustig wakker en paniek.
    Kan dat komen omdat ik de afgelopen twee dagen erge diarree heb gehad?
    Of waardoor komt het dan? Ben zo bang dat het nu weer slecht blijft gaan.

Reageren
    John (moderator)

De eerste weken kan dat wel eens voor komen. Het middel heeft langer nodig om goed te werken

Reageren
    Arie

Bedankt voor uw reactie.

ā€œ de eerste weken ā€œ
    Is dat tot 2-3 weken?

Kan het komen door de diarree?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan nog wel wat langer duren. Je kunt dat terugvinden in de bijsluiter. En ja de diarree kan daar ook invloed op hebben. Mogelijk dat de medicatie niet goed wordt opgenomen

Reageren
    Arie

Slik nu 4.5 weken sertaline 100 mg. Voel me nog niet beter. De onrust en enge gedachtes zijn er nog. Heeft t middel langer nodig om te werken?
    Ik slik het niet voor depressiviteit

Reageren
    Ivar

Hallo Arie,

Ik slik het zelf ook en het kan zelfs 3 maanden duren voordat het gewenste effect word bereikt. Blijf vooral moed houden, het gaat over.

Reageren
    Ivar

Goedemiddag

Ik ben sinds 8 weken gestart met een ophoging van 25mg sertraline naar 50mg sertraline. Mijn angst klachten en lichamelijke spanning zijn zo goed als verdwenen. Maar ik heb nog wel last van wat ik denk dat het lichamelijke bijwerkingen zijn. Het is vooral dat ik in de ochtend bij het wakker worden wat bibberig ben. Ik heb dan last van trillende benen bij bijvoorbeeld traplopen en soms bij het omdraaien in bed. Ook mijn handen zijn wat bibberig. Mijn lichaam voelt dan alsof het van binnen een beetje bibbert terwijl dit niet perse zichtbaar is.

Een ander iets dat ik werk is, dat mijn lichaamstemperatuur snel omhoog gaat tijdens activiteiten zoals werk of mijn honden uit laten. Mijn lichaam gaat dan van 37.2° ineens naar 38° maar zodra ik weer in rust ben gaat het direct weer keurig naar 37°. Ik heb gehoord dat sertraline de werking van de hypothalamus kan beïnvloeden door de serotinen regulatie. Heeft iemand hier ervaring mee of weet of dit klopt?

Alvast bedankt!
    Groetjes Ivar

Reageren
    John (moderator)
    Ivar

Oke. Dus het is geen verklaarbaar iets? Ook mijn eerste vraag, is dat verklaarbaar?

Reageren
    John (moderator)

Het kunnen klachten van het ophogen van de dosering zijn., Overigens is het normaal dat kje lichaamstemperatuur stijgt bij lichamelijke inspanning

Reageren
    Caline

Hallo heeft iemand een bewegingsstoornis of hevige spierspanning gehad ?dank u na mijn rugoperatie in 2013 is de ellende begonnen .ik had nog pijn en zwakke benen .alle onderzoeken waren ok.neuroloog heeft mij sipralexa gegeven ..plots is bij mij een dystonie van de nek gekomen of zijn het spiertrekkingen? Of tremor ?nu neem ik cymbalta deze geeft nog hogere spierspanning .ik weet het even niet meer.

Reageren
    Peter

Slik al meer dan een jaar sertraline de bloedspiegel is goed maar tril nog als een malle en zweet ook veel op het werk is het dan niet tijd voor iets anders dan sertraline?

Reageren
Reageer op: Sertraline bijwerkingen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.