Zoeken Vraag het forum

Sertraline

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ivar

Goedemiddag!

Ik ben sinds 8 weken gestart met een ophoging van 25mg sertraline naar 50mg sertraline. Mijn angst klachten en lichamelijke spanning zijn zo goed als verdwenen. Maar ik heb nog wel last van wat ik denk dat het lichamelijke bijwerkingen zijn. Het is vooral dat ik in de ochtend bij het wakker worden wat bibberig ben. Ik heb dan last van trillende benen bij bijvoorbeeld traplopen en soms bij het omdraaien in bed. Ook mijn handen zijn wat bibberig. Mijn lichaam voelt dan alsof het van binnen een beetje bibbert terwijl dit niet perse zichtbaar is.

Een ander iets dat ik werk is, dat mijn lichaamstemperatuur snel omhoog gaat tijdens activiteiten zoals werk of mijn honden uit laten. Mijn lichaam gaat dan van 37.2° ineens naar 38° maar zodra ik weer in rust ben gaat het direct weer keurig naar 37°. Ik heb gehoord dat sertraline de werking van de hypothalamus kan beïnvloeden door de serotinen regulatie. Heeft iemand hier ervaring mee of weet of dit klopt?

Alvast bedankt!
    Groetjes Ivar

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het zal invloed hebben op de serotonine huishouding maar niet op de hypothalamus

Reageren
Reageer op: Sertraline
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.