Co-trimoxazol

  • #1

    Ik ga straks starten met de co-trimoxazolkuur. Ik moet deze 2x daags innemen. Ik ben na het inlezen op het internet nog al bang geworden om hier mee te beginnen. Ik krijg het voor een gecompliceerde urineweginfectie. Ik heb vrij weinig last van de uwi, ik ben bang dat de kuur voor veel bijwerkingen gaat zorgen...

    hebben mensen echt vaak bijwerkingen van braken en misselijkheid bij dit medicijn?

    Reactie
    #2

    Het is nu 6u geleden dat ik die pil heb gehad. Ik lig nu in bed en begin wat misselijk te wordsn. Kan dir nog komen van de kuur of door wat anders? Ik voel me ook erg moe maar kan de slaap niet vatten..

    Reactie
    #3

    Het kan van de kuur zijn.

    Reactie
    #4

    Wat kan ik hier aan doen? En gaat dif na een dag ofzo over of blijft dit de hele kuur zo?

    Reactie
    #5

    Als die klachten aanhouden moet je contact opnemen met de arts.

    Reactie
    #6

    Antibiotica kunnen soms nodig zijn maar verstoren wel je darmflora en zorgen voor verlies van vitaminen en mineralen. Ondersteuning met probiotica kan schelen. Overleg met de apotheek. Er moet namelijk een bepaalde tijd zitten tussen inname van antibiotica en de probiotica.

    Verder doen medicijnen niets aan oorzaken. Bij een blaasontsteking kan dat te maken hebben met ongezonde darmflora en met candida. Eventueel pilgebruik kan het uitlokken.

    Reactie
Reageer op: Co-trimoxazol
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief