Zoeken Vraag het forum

Monuril, eten en itraconazol

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lisa

Hallo,

Ik weet dat je monuril moet innemen op een lege maag en 2 uur niet mag eten daarvoor en het inneemt voor het slapen, maar hoe snel mag je na de inname van monuril weer eten?
    Verder wil ik ook zo snel mogelijk beginnen met het
    medicijn itraconazol. Wanneer kan ik hiermee beginnen? Gelijk de volgende dag al of moet ik een paar dagen wachten?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je ze voor het slapen gaan neemt, dan eet je toch in principe pas ’s morgens weer?

Ik zou met de itraconazol toch even een paar dagen wachten. Ik neem aan dat je die wilt gebruiken voor een eventuele schimmelinfectie die je door Monuril zou kunnen krijgen, of heb je al een schimmelinfectie?

Reageren
    lisa

@tandor ik heb al bijna een jaar last van pytiriasis versicolor. En wil daar zo snel mogelijk itraconazol tegen slikken.

Het is dus verder geen probleem om in de ochtenduren weer te eten?

Reageren
    John (moderator)

Het is zeker geen probleem om in de ochtend weer te eten. Het is alleen maar van belang, dat 2 uur voor het innemen van de Monuril niet hebt gegeten. De Itraconazol kun je dan ook gewoon starten.

Reageren
Reageer op: Monuril, eten en itraconazol
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.